اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل حمله تروریستی به مسجد شیعیان را  محکوم کرد

نماینده عالی اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد، حمله انتحاری در مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان را که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «xinhuanet»،«میگل موراتینوس»، نماینده عالی اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد، حمله انتحاری در مسجد شیعیان در پیشاور پاکستان را که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد، به شدت محکوم کرد.

موراتینوس تاکید کرد که همه اشکال خشونت و اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان و اماکن مذهبی به دلیل مذهب یا اعتقاد آنها غیرقابل تحمل و غیرقابل توجیه است.

نیهال سعد، سخنگوی موراتینوس، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که وی بار دیگر تاکید کرد که عبادتگاه ها مکان های مقدسی هستند و عبادت کنندگان باید بتوانند با خیال راحت و آزادانه به انجام مناسک دینی خود در آنجا بپردازند.

وی خواستار احترام متقابل همه ادیان و مذاهب و ترویج فرهنگ برادری و صلح شد.

نماینده عالی اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد تاکید کرد که برنامه اقدام سازمان ملل برای حفاظت از اماکن مذهبی تهیه شده است و همه دولت ها باید از اجرای آن حمایت کنند.

موراتینوس به نمایندگی از نماینده عالی اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد، عمیق‌ترین همدردی خود را با دولت پاکستان اعلام کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل کرد.

حمله انتحاری هنگام نماز جمعه در مسجد شیعیان پاکستان دست کم 56 کشته و نزدیک به 200 زخمی برجای گذاشت.

کد خبر 1153879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha