اعزام بیش از سه هزار دانشجوی فارس به اردوی راهیان نور

عبدالله زاده با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان استان فارس به اردوی راهیان نور اعزام را خواهیم داشت، گفت: اردوی راهیان نور بعد از ۲ سال وقفه به خاطر بیماری کرونا، از امروز آغاز می شود و تا دهم فروردین ۱۴۰۱ هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسن عبدالله زاده»، امروز (شنبه 14 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: اردوی راهیان نور بعد از 2 سال وقفه به خاطر بیماری کرونا، از امروز آغاز می شود و تا دهم فروردین 1401 هم ادامه خواهد داشت.

جانشین سپاه فجر فارس با یادآوری این مطلب که اردوی راهیان نور دانشجویی طی چند مرحله انجام می شود، اظهار کرد: سه هزار و 200 نفر از دانشجویان استان فارس به اردوی راهیان نور اعزام را خواهیم داشت و در تمام موارد اعزام، اسکان و بازدید ها دستورالعمل های بهداشتی اجرایی می شود و لازم است عزیزان سه دوز واکسن تزریق کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه در سه دوره چهار روزه این عزیزان اعزام می شوند، اضافه کرد: راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است و با هدف جلوگیری از تحریف تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس اجرایی می شود.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه در راهیان نور، الگوهای دفاع مقدس را به نسل جدید ارائه می کند، دشمن ستیزی، ولایت مداری و توجه به سیره شهدا از مهمترین موضوعاتی است که در این اردوها مورد توجه قرار می گیرد، افزود: حرکت راهیان نور در شناسایی و تبیین حرکات دشمن موثر است.

جانشین سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه جایگاه راهیان نور جایگاهی برای نشر ارزش های دفاع مقدس است، اظهار کرد: از اردوهای راهیان نور در راستای شناسایی دوران برجسته دفاع مقدس استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه استقبال پرشور از طیف ها و گروه های مختلف مردمی شاهد هستیم، اظهار کرد: زائران در اردوگاه «حضرت احمد بن موسی (ع)» در اهواز اسکان داده می شوند و از منطقه های جنگی «هویزه»، «طلائیه»، «علقمه»، «شلمچه»، «فکه»، «فتح المبین» و «معراج الشهدا» بازدید می کنند و متاسفانه با به توجه به شرایط کرونایی، نمی توانیم در خدمت همه عزیزان باشیم.

عبدالله زاده با اشاره به اینکه با همکاری آموزش و پرورش، طرح اردوی راهیان نور دانش آموزی به مجازی اجرایی خواهیم کرد که 15 اسفند ماه افتتاحیه این طرح است و 23 اسفند ماه هم اختتامیه آن خواهد بود و دانش آموزان می توانند از طریق برنامه شاد در این طرح شرکت کنند، افزود: برنامه های جذاب و متفاوت در آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول اجرای برنامه راهیان نور، روایت گری، نمایش رزم شبانه، حضور روحانیون و راویان دفاع مقدس اجرایی می شود، افزود: زمینه ای فراهم شود که عزیزان دغدغه ای جز زیارت راهیان نور نداشته باشند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه رده های مختلف سپاه برنامه های مختلفی در نظر گرفته اند و برنامه شاخص ما حضور عزیزان پاسدار در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اجرایی می شود، تاکید کرد: 15 هزار نفر در رده های محلات ثبت نام کرده اند که شامل اعزام به صورت کاروانی است و علاوه بر آن بخشی از مردم به صورت خانوادگی و با وسائل نقلیه شخصی اعزام می شوند و عزیزانی که می خواهند به صورت خودرویی حضور یابند، باید در سامانه «رهنور» ثبت نام کنند.

کد خبر 1153895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha