بارندگی های مناسب، اراضی غلات را سبز کرد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: بارندگی های مناسب اراضی غلات این شهرستان را سبز کرد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: بارندگی های هفته اخیر بسیار خوب بوده و سطح سبز دیم زارهای این شهرستان را تقریبا کامل کرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: این در صورتی است که تا اواخر دی ماه به دلیل نبود بارش و خشکسالی ها فقط ۳۰ درصد از ۲۱ هزار هکتار کشتزار دیم این شهرستان سبز شده بود.

 

ایزانلو عنوان کرد: امسال، ۳۱ هزار و ۵۰۰ هکتار غلات پاییزه در اراضی کشاورزی شهرستان کشت شد که از این میزان کشت، ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار محصول آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم است که به دلیل کاهش بارندگی، خشکسالی و گرانی نهاده ها در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ هکتار کاهش دارد.

 

وی اضافه کرد: در بارندگی های هفته اخیر در برخی مناطق شاهد سیل بودیم که خسارتی به اراضی و باغ ها نداشته و با توجه به بارش های مناسب امید می رود محصول قابل قبولی برداشت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بهار، سرمای بهاره تاثیر و خسارتی بر اراضی دیم نخواهد داشت ولی توصیه می شود کشاورزان از اکنون استفاده از کود سرک را شروع کنند و از کود یارانه دار پتاسه جهت مقابله با خشکسالی و افت شدید سرما استفاده کنند.

 

وی بیان کرد: حدود نیمی از سطح اراضی این شهرستان از روش آبیاری نوین استفاده می کنند.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شُرب با مشکل مواجه شده اند.

 

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

 

 

کد خبر 1153935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha