مدیریت رسانه برای مربیان و فعالان امور تربیتی یک وظیفه شرعی است

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در دنیای امروز رسانه نیز به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در امور تربیتی در کنار نهاد خانواده و مدرسه نقش آفرینی می کند و بر همین اساس مدیریت رسانه برای مربیان و فعالان امور تربیتی یک وظیفه شرعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حسنعلی میرعبدی» در مراسم محوری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد این ماه اظهار کرد: ایام و اعیاد شعبانیه که سراسر نور و شادی محبان اهل بیت (ع) است هر یک حاوی پیام ها و مباحث مهم تربیتی است که می توان به عنوان یک فرصت تربیتی از این ایام بهره برد.


مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تهذیب و تزکیه همواره باید مقدم بر آموزش باشد، افزود: اگر محتوای آموزشی ما در مدارس بدون تهذیب و تزکیه باشد، بنا بر فرمایش حضرت امام خمینی (ره) اگر علم توحید هم باشد فایده ای ندارد.  

 

میرعبدی تصریح کرد: در گفتمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت یک نسل با ایمان، باوفا، مسئولیت پذیر، با اعتماد به نفس، مبتکر، با حجاب، با عفاف و شجاع است که مصالح کشور را مصالح خود بدانند؛ بر همین اساس فعالیت های پرورشی در مدارس باید با این رویکرد برنامه ریزی و اجرایی شود. 

 

وی با اشاره موضوع جهاد تبیین خاطر نشان کرد: تبیین نوعی دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در برابر امپراتوری رسانه ای غرب است که تلاشگران حوزه تعلیم و تربیت باید در این زمینه بیش از پیش با قطعیت و فوریت تلاش کنند و اهداف و دستاوردهای جمهوری اسلامی را برای نسل جدید تبیین کنند.

 

میرعبدی ادامه داد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزه های وحیانی، معارف تمدن ساز و انسان ساز باید در کنار آموزه ها و مهارت های علمی به دانش آموزان منتقل شود و نسلی صالح از بستر مدارس برای جامعه تربیت شوند.

 

وی ادامه داد: مدرسه صالح، دانش آموز صالح را تربیت خواهد کرد و در نهایت با تربیت نسلی صالح، جامعه ای صالح را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 1154038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha