سامانه امداد هوشمند و کارآمد در مازندران رونمایی شد

سامانه امداد هوشمند و کارآمد بمنظور حفظ کرامت و شأن نیازمندان، سهولت در خدمت رسانی به ۸۰هزارخانوار تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)در استان مازندران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۱۴اسفند) در آئین رونمایی از سامانه امداد هوشمند که با حضور «روح الله سُلگی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در اداره کل کمیته امداد مازندران برگزار شد، اظهار کرد:۸۰هزارخانوار در مازندران تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که از مجموع این تعداد دو هزار و ۷۰۰ نفر ایتام،۱۰هزار فرزند طرح محسنین،۱۲هزار دانش آموز، هزار و ۶۰۰دانشجو،سه هزار و ۷۰۰بیمار صعب العلاج تحت حمایت هستند.


مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه در سال جاری ۱۱هزار و ۲۰۰فرصت شغلی برای مددجویان مازندرانی ایجاد شد، افزود: ۴۴۰میلیارد تومان تسهیلات به این بخش اختصاص یافت ‌.

 

وی تصریح کرد: ساخت هزار و ۳۰۰واحد مسکن مددجویی در دست اقدام است.

 

حجت الاسلام عالیشاه با تقدیر از همراهی و مشارکت خیران و نیکوکاران در راستای خدمت رسانی به نیازمندان بیان کرد: خیران در کمک به نیازمندان پیشتاز هستند و خوشبختانه در سال جاری اقدامات خوبی صورت گرفت.

 

وی با اشاره به سپرده گذاری خیران در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: با سپرده گذاری خیران در این صندوق بسیاری از مشکلات نیازمندان مرتفع شد و یکی از خیران نیز ۱۰میلیارد تومان قرض نیکو برای کمک به نیازمندان به این نهاد پرداخت کرد و تا پایان سالجاری به تمامی افراد مددجو در نوبت دریافت وام، وام پرداخت می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: تا پایان امسال ۸۰۰ سری جهیزیه که با کمک خیران تهیه شد،  به نوعروسان اهدا می شود.

 

وی به راه اندازی سامانه امداد هوشمند اشاره کرد و گفت: طی ۴۵روز با اقدام جهادی و انقلابی  اطلاعات مددجویان بروز رسانی شد.

 

حجت‌الاسلام عالیشاه افزود: کاهش بار مراجعات حضوری، سرعت در خدمت رسانی، حفظ کرامت و شأن خانواده های نیازمند از جمله اهداف ایجاد سامانه امداد هوشمند بوده است.

 

وی گفت: در استان ۴۵۶مرکز نیکوکاری ایجاد شد که از مجموع این تعداد، ۱۲۵مرکز نیکوکاری تخصصی است.


حجت‌الاسلام عالیشاه خاطر نشان کرد: با همدلی و اتحاد باید به کمک نیازمندان و محرومان بشتابیم.


 

کد خبر 1154061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha