۲۳ پروژه با اعتبار حدود ۱۴ میلیارد تومان در هفته منابع طبیعی افتتاح می شود

فنودی گفت: به مناسبت هفته ملی منابع طبیعی ۲۳ پروژه آبخیزداری، آبخوان‌داری ، بیابان زایی، نهال کاری و غیره با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محسن فنودی» امروز شنبه (۱۴ اسقند) در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی منابع طبیعی در جمع خبرنگاران برگزار شد؛ بیان کرد: در حال حاضر  بیش از هشت میلیون هکتار از مساحت استان اراضی منابع طبیعی است که تاکنون برای ۷.۵ میلیون هکتار از آن سند مالکیت صادر شده و بقیه در محل اختلاف است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی با بیان اینکه بدین ترتیب کل اراضی ملی و موات استان دارای سند کاداستر شده‌اند، اظهار کرد: اکنون ۵۰۰ هزار هکتار سطح اراضی که مورد اختلاف قرار دارد با طرفیت اشخاص حقیقی، آستان قدس رضوی و اداره کل اوقاف و امورخیریه در حال پیگیری است.

 

وی با اشاره به اینکه این میزان زمین های مورد اختلاف نیز ظرف سه ماه نخست سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد؛ گفت: در اجرای قانون حد نگار، نقشه های استاندارد با مختصات جهانی تولید می‌شود و علاوه بر آن مختصات یکپارچه ملی تحت عنوان شمیم که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی و اجرا شده است، روی این نقشه ها بارگذاری می‌شود.

 

فنودی اظهار کرد: صدور اسناد در قالب طرح کاداستر به این معناست که از صدور سند معارض در اراضی ملی جلوگیری شده و هیچ فرد دیگری امکان دریافت سند مالکیت را نخواهد داشت و این اقدام بزرگترین گام برای حفاظت از اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت و کاهش دعاوی است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه به نام هفته ملی منابع طبیعی نامگذاری شده است، گفت: به مناسبت این ایام ۲۳ پروژه آبخیزداری، آبخوان‌داری ، بیابان زایی، نهال کاری و غیره با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری خراسان رضوی تصریح کرد: امسال در حوزه آبخیزداری و آبخوان‌داری ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانب اختصاص یافته که تا کنون حدود ۷۴ میلیارد تومان آن تخصیص و هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح نهضت مسکن ملی امسال ۱۳ زمین به مساحت هزار و ۲۲۰ هکتار مساحت در اختیار این طرح قرارداده شده است، اظهارکرد: در این زمینه همکاری خوبی آغاز شده است.

کد خبر 1154178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha