برنامه‌های هفته منابع طبیعی در آستارا تشریح شد

سفرکار برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان آستارا را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های این هفته از ۱۵ اسفند با کاشت نهال در روستای عسگرآباد آغاز و با تجلیل از فرزندان شهدای منابع طبیعی به پایان می‌رسد.

«تورج سفرکار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: حفاظت از منابع طبیعی سیاست اصلی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری است.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا افزود: همه باید در صیانت از منابع طبیعی احساس مسئولیت کنیم و با متصرفان، قاچاقچیان و متعرضان به منابع ملی برخورد قانونی می‌شود.

 

وی به برنامه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: شعار نخستین روز از هفته منابع طبیعی «ایرانی سبز و ایران قوی» است و در این روز مراسم جشن روز درختکاری و کاشت نهال در روستای عسگرآباد بخش مرکزی برگزار می‌شود.

 

سفرکار با بیان‌اینکه شعار روز دوم هفته منابع طبیعی «مسئولیت اجتماعی و همیاران طبیعت » است، تصریح‌کرد: در این روز در محدوده پناهگاه حیات‌وحش(آق‌لوله) درختکاری می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا خاطرنشان‌کرد: در روز ۱۷ اسفند که به نام «منابع طبیعی، قانون و حفاظت» نامگذاری شده مجموعه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیدار می‌کنند.

 

وی شعار روز چهارم هفته منابع طبیعی را « منابع طبیعی فرهنگ و رسانه» عنوان کرد و گفت: در این روز در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا نهال‌کاری می‌شود و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در این آیین سخنرانی می‌کند.

 

سفرکار، نشست با همکاران اداره منابع طبیعی و تقدیر از آنان را از دیگر برنامه‌های این روز دانست.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا با بیان‌اینکه روز پنجم هفته منابع طبیعی به نام «منابع طبیعی و آبخیزداری کاهش مخاطرات طبیعی» نامگذاری شده است،اضافه‌کرد: دیدار با امام جمعه و نهال‌کاری در محوطه مزار شهدای گمنام از برنامه‌های این روز است.

 

وی«منابع طبیعی خانواده و آموزه‌های دینی» را شعار روز ششم هفته منابع طبیعی برشمرد و گفت: شرکت کارکنان منابع طبیعی شهرستان و سخنرانی رئیس اداره و توزیع نهال در بین نمازگزاران از برنامه‌های این روز است.

 

سفرکار با اشاره به اینکه «منابع طبیعی آموزش و پژوهش و فناوری» را شعار روز هفتم این هفته ذکر کرد و افزود: در این روز مراسم بزرگداشت هفته منابع طبیعی در سالن اجتماعات نبی اکرم(ص) برگزار و در  محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا نهال‌کاری می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا «منابع طبیعی، به یاد هر شهید هزار بذر و نهال» را شعار روز آخر هفته منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: تجلیل از فرزندان شهدای منابع طبیعی در سالن اجتماعات سپاه و نهال‌کاری در محوطه سپاه برنامه این روز است.

کد خبر 1154198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha