توسعه فعالیت های قرآنی در تمام بخش های سازمان اوقاف و امور خیریه

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در آیین اختتامیه مسابقات بین المللی قران از توسعه فعالیت های قرآنی در تمام بخش های این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،  همزمان با برگزاری آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به روایتی  از شیخ حر عاملی پیرامون جایگاه و عظمت قرآن کریم گفت: شیخ حر عاملی در وسائل الشیعه روایتی در باب قرائت قران در نماز مطرح میکند  این روایت می فرماید: قرآن را یاد بگیرید و یاد بدهید  چرا که قرآن در روز قیامت می‌آید و در زیباترین صورتی که مردم به آن نگاه می کنند متجلی می شود.

وی افزود: از نظر قرآن کریم انسان ها به چند دسته تقسیم می شوند برخی محافظت از قرآن داشتند و برخی از انسانها قرآن را ضایع کردند و به آیات آن  عمل نکردند. خداوند متعال خطاب به قرآن کریم می فرماید قسم به عزت و جلال خودم به واسطه توی قرآن بهترین ثواب ها را می دهم و به واسطه تو بدترین عقاب ها را خواهم داد.

 

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: خداوند متعال به ازای ثواب تلاوت کننده قرآن بهشت می دهد و بر سر آن تاج نورانی می نهاد قرآن کریم این پاداش را کم می داند خداوند کاری می‌کند که این انسان بی نیاز شود طوری که نیازمند نخواهدشد زنده بماند تولید که هرگز نمیرد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: طبق روایت کسی که اهل الله است و اهل قرآن هم هست و در روایت دیگر از معصومین علیهم السلام آمده است بدید قرآن را یاد بگیرید تا چگونه از این سفره بهره مند شوید و کسی که می‌خواهد از آیات نورانی قرآن بهره مند شود باید اهل تقوا باشد تا نور قرآن در آن نفوذ کند کسی که قلبش مملو از  غیظ باشد دچار انحراف می شود.

 

 وی تصریح کرد: برخی از منحرفان می‌گویند قرآن ساخته و پرداخته روح متعالی بشر است این طور نیست چرا که خود قرآن کریم به پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم می فرمایند اگر چیزی از خودت بگویی رگ گردنت را قطع می‌کنیم.

 

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: خداوند متعال آمده است تا انسان خاکی را به افلاک برساند بر همین اساس در قرآن کریم می فرماید باید از دنیا دل بکنید تا به آسمان برسید. بر همین اساس وحی الهی بر پیامبر اکرم صلی الله علیه واله و سلم نازل شد تا ضیافت الهی برای بشر پهن شود خدا قدرت داده تا به هر میزان که انسان قدرت دارد باید از سفره و انواع قرآن کریم بهره‌مند شود.

 

 وی افزود: امام کاظم علیه السلام در روایتی می‌فرماید که شیعیان تا می توانید قرآن بخوانید و به هر میزان آیات الهی آشنا شوید چرا که در روز قیامت ملاک ارتقا افراد و دستیابی به درجات والای بهشتی درک آیات قرآن کریم است همچون حاج قاسم سلیمانی شهید بزرگوار که در خودش کار کرد تا بخشی از آیات قرآنی را زنده کند.

 

 حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: طبق روایات معصومین علیهم السلام مومن باید هر روز ملازم۵۰ آیه قرآن کریم باشد  روزی که بگذرد و در آن آیه از کلام الله مجید خوانده نشود دیگر باز نمی گردد و روز تجدید حیات نو آغاز می‌شود قرآن کریم کسی را که به آیات آن تمسک بجوید حفظ خواهد کرد و همچنین در جای دیگر می فرمایند اگر میخواهید خدا با شما سخن بگوید قرآن بخوانید.

 

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عذرخواهی رئیس جمهور به علت کسالت و عدم حضور ایشان در جلسه اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: از دولت محترم کمال تشکر را دارم که به خاطر مجاهدت های بسیار و حضور در سفرهای استانی برای خدمت و تحقق عدالت تلاش می‌کنند که انشالله خداوند به این مجاهدت ها برکت خواهد داد.

 

 وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از ظرفیت ۲۰ شبکه داخلی و خارجی برای پوشش این رویداد مهم استفاده کرد همچنین در جریان استفاده از شبکه های اجتماعی ۴۵ میلیون بازدید کننده در جریان جزئیات مسابقات قرار گرفتند و امسال با مساعدت وزارت آموزش و پرورش بالغ بر ۲۰ میلیون دانش آموز از شبکه شاد این مسابقات را پیگیری کردند.

 

 حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در شرایطی برگزار شد که تمام پروتکل های بهداشتی رعایت و شرکت کنندگان آثار و تلاوت های خود را  از اقصا نقاط جهان ارسال کردند بر این اساس طی دو سال اخیر مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران تنها رقابت قرآنی در سطح جهان است که به کار خود ادامه داده و سایر رقابت ها اغلب تعطیل شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه قصد دارد در تمام فعالیت های خود ظرفیت قرآنی را توسعه دهد و بر همین اساس در چند هزار بقعه و امامزاده متبرکه کشور فضای ترتیل خوانی و حفظ قرآن گسترش خواهد یافت همچنین از جمله وظایفی که شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر سازمان اوقاف و امور خیریه محول کرده است برگزاری و ساماندهی رقابت های قرآنی و تربیت حافظان قرآن کریم است که امیدواریم در این زمینه نیز موفق ظاهر شویم. 

 

کد خبر 1154207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha