برگزاری جشن توانمندسازی ۱۱۰۰ خانواده مددجویی در استان زنجان

به گفته صالحی، توانمندسازی با تکیه بر سه رکن ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، تامین مسکن مقاوم و مناسب و ارائه خدمات فکری و فرهنگی برای خانواده های تحت حمایت از اهداف کمیته امداد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در جمع خیرین شهر زنجان با تبریک 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: توانمندسازی با تکیه بر سه رکن ایجاد زمینه کسب و کار ، اشتغال ودر آمد پایدار، تامین مسکن مقاوم ومناسب وارائه خدمات فکری وفرهنگی برای خانواده های عزیز تحت حمایت از اهداف وفعالیت این نهاد است.

 

روح اله صالحی گفت: این نهاد الهی و انقلابی بر اساس اندیشه فقهی والهی امام راحل در سال 57 تاسیس وامروز به عنوان بال عاطفی نظام اسلامی در توانمندسازی ولی نعمتان انقلاب نقش آفرین است .

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در سالجاری 4944 فرصت شغلی برای خانواده های عزیز تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: ایجاد فرصت های شغلی برای توانمندسازی وکسب درآمدثابت وپایدار از مهمترین اهداف این نهاد در زمنیه توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است .

 

صالحی افزود: کمیته امداد تولید کننده فقر نیست واین نهاد به عنوان مصرف کننده فقر آسیب های تولید شده در مبادی مختلف راتبدیل به فرصت نموده و زمینه توانمندسازی فکری وفرهنگی آنان را فراهم می نماید .

 

مدیرکل کمیته امداد استان اعتماد مردمی را بزرگترین سرمایه این نهاد دانست و گفت: نهاد مقدس کمیته امداد یک شبکه مردمی متصل به ولایت است که با اندیشه ناب امام راحل تأسیس‌شده و امروز با منویات مقام معظم رهبری خدمات خود باراهبرد توانمندسازی به ولی نعمتان ارائه می دهد .

 

وی مراکز نیکوکاری را به عنوان یکی از بازوان اجرایی که با محوریت مساجد و مساعدت های خیرین در ترویج فرهنگ خیر واحسان وهم افزایی با فعالیت های این نهاد در حوزه خیر واحسان در تلاش هستند، گفت: در حال حاضر 164 مرکز نیکوکاری در استان زنجان در زمینه های مختلف در زمینه توانمندی نیازمندان در فعالیت هستند .

 

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: به همت خیران  نیک اندیش ونیکوکاران ، این استان در زمینه های زکات و طرح اکرام ایتام در سال جاری جزو استانهای برتر کشوری است .

 

صالحی با بیان اینکه 29هزار خانوار با جمعیت 58 هزار نفر تحت حمایت این نهاد در استان زنجان می باشند ، گفت: تلاش می کنیم با اعتماد سازی زمینه بهره مندی از ظرفیت عظیم مردمی را در جهت رسیدگی  به خانواده های تحت حمایت وجلب مشارکت های مردمی روحیه امید ونشاط را در بین این عزیزان تقویت کنیم .

 

وی از آغاز جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه » از اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: این جشن ملی و معنوی با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای خانواده های نیازمند در حال انجام وتا پایان اسفند ماه سال جاری نیز ادامه دارد و تلاش می کنیم کمک های جمع آوری شده هم استانی های عزیز قبل از شروع سال نو در بین های تحت حمایت طبق برنامه ریزی صورت گرفته توزیع شود.

کد خبر 1154356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha