کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال به یاد و‌ نام شهدا

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، از کاشت ۲۰۰ هزار اصله نهال به یاد و‌ نام شهدای جنگ تحمیلی خبر داد و گفت: این حرکت از آذرماه در استان آغاز شده است.

«حسن وحید» مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تشریح  برنامه های هفته درختکاری عنوان کرد: سال ۱۴۰۰ به لحاظ پروژه های تأثیرگذار بسیار پربار بود و در حال حاضر در مساحت هزار و ۴۰۸ هکتار، طرح‌های نهال و بذرکاری برای احیای جنگل با مشارکت مردم در حال انجام  است.

 

وی با اشاره به موفقیت طرح‌هایی که با مشارکت مردم انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: خود بهره برداران از منابع طبیعی با اجرای طرح‌ها و‌الگوهای کشت گیاهان دارویی و اکوتوریست و طرح هایی از این دست توانسته اند بهره برداری مناسبی از مراتع داشته باشند ولی هنوز هم برداشت علوفه از مراتع توسط بهربرداران در استان کنترل نشده است.

 

وحید افزود: در هزار و ۵۲۶ هکتار از مراتع استان به واسطه بذرپاشی، پوشش گیاهی احیاء شده و پنج هزار کانون بحران استان در شرایط خشکسالی کنترل شده و افزایش نیافته است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه در خراسان شمالی ۴۳۴ هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۲۵ هزار هکتار آن خزری و ۴۱۰ هزار هکتار هم جنگل ارس است، عنوان کرد: در این استان ۸۰ هزار هکتار ذخیره گاه ژنیتیکی در نظر گرفته شده است.

 

وحید همچنین به طرح ترسیب کربن هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در شهرستان های اسفراین، گرمه و جاجرم طرح ترسیب کربن در حال اجرا است، در همین راستا، طی سال جاری در مساحت 265 هکتار نهال کاری انجام خواهدشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تا کنون در این سه شهرستان نهال کاری در مساحت سه هزار و 800 هکتار اجرایی شده است.

 

به گفته‌ وحید، مجموع اعتبارات طرح های اداره کل منابع طبیعی در بخش استانی ۱۳ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان بود که فقط ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت و از محل اعتبارات ملی از مجموع ۱۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

کد خبر 1154365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha