تلفات قابل توجه صهیونیست ها در عملیات اخیر سپاه/روابط اقتصادی ایران و افغانستان رو به رشد است

روابط اقتصادی ایران و افغانستان رو به رشد است، تلفات قابل توجه صهیونیست ها در عملیات اخیر سپاه، صهیونیست ها دچار نا امیدی و شکست شده اند، موضع ایران در برابر رژیم صهیونیستی؛ باران موشک در جواب یک موشک برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، روابط اقتصادی ایران و افغانستان رو به رشد است، تلفات قابل توجه صهیونیست ها در عملیات اخیر سپاه، صهیونیست ها دچار نا امیدی و شکست شده اند، موضع ایران در برابر رژیم صهیونیستی؛ باران موشک در جواب یک موشک از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۳ اسفند است.

روابط اقتصادی ایران و افغانستان رو به رشد است

محمد مهدی جوانمرد قصاب، نماینده ویژه رئیس جمهور در کشور افغانستان در برنامه رادیو اقتصاد با بیان اینکه روابط اقتصادی ما با افغانستان تابع شرایط و موضوعاتی که سایر کشورها می خواستند نبوده و نیست تحریم هایی هم که انجام شد باز روابط ما رو به رشد گذاشت، گفت: البته شرایطی ما داریم با توجه به خروج امریکا از افغانستان و بحث کمک های بین المللی به افغانستان که 40 تا 50 درصد بودجه کشور افغانستان را تشکیل می داد یک مقداری ما را با مشکل روبرو کرد .

 

وی افزود: مذاکراتی شکل گرفته برای راه اندازی معادن افغانستان و تأثیری که بخش معادن در اشتغال زایی و خلق ثروت دارد و هدف ایران هم این نیست که بخواهد سنگ های معدنی افغانستان را به صورت خام بیاورد می خواهد سرمایه گذاری کند و معدن افغانستان را تا انجایی که می تواند در خود افغانستان ارزش افزوده ایجاد کند.

 

جوانمرد قصاب با بیان اینکه مواد اولیه که مورد نیاز کارخانجات هست به افغانستان وارد کشور و جلوی مهاجرت هایی که به علت نبود کار در افغانستان هست گرفته می شود، افزود: یکی از کارهایی است که داریم انجام می دهیم مباحث گردشگری سلامت و تنظیم بازار سوخت است که هر وقت به نتیجه رسیدیم اطلاع رسانی می کنیم.

 

نماینده ویژه رئیس جمهور در کشور افغانستان  گفت: در بحث ارتباط ریلی هم تلاش داریم راه آهن به هرات و مزارشریف برسد در مزار شریف به آسیای میانه و چین برسد.

 

تلفات قابل توجه صهیونیست ها در عملیات اخیر سپاه

محمد شلتوکی، پژوهشگر حوزه دفاعی شب گذشته (یکشنبه 22 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه رسانه های رژیم صهیونیستی عملیات اخیر سپاه به مراکز جاسوسی صهیونیست ها را پاسخی به اقدامات این رژیم بر ضد ایران اعلام کردند اما مدعی شدند این حملات تلفات انسانی نداشته است، گفت: البته آنها از تلفات انفجار شدید در کارخانه موشکی سازی و آتش سوزی گسترده در صنایع نظامی رافائل خبری منتشر نکردند و تلفات صهیونیست ها پنهان شد.

 

شلتوکی ادامه داد: برخی رسانه های غربی نیز مدعی بودند ایران مناطق غیر نظامی را موشکباران کرده است در حالی که در این عملیات خانه های امن رژیم صهیونیستی که مراکز جاسوسی بودند هدف قرار گرفت.

 

وی گفت: شبکه المیادین با ارتباط های زیاد با عوامل میدانی در اربیل خبرهای دقیق را منتشر و در آخرین اخبار خود به تلفات قابل توجه صهیونیست ها اشاره کرد.

 

صهیونیست ها دچار نا امیدی و شکست شده اند

محمد عباس، کارشناس مسائل نظامی و راهبردی سوریه شب گذشته (یکشنبه 22 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی پی در پی علیه محور مقاومت حملاتی انجام می دهد، گفت: این رژیم از نیروهای جایگزینی مانند داعش بر ضد این محور استفاده کرده اما در همه آنها شکست خورده است.

 

وی با بیان اینکه صهیونیست ها مدعی هستند در تجاوز به سوریه شبکه های ایران را هدف قرار می دهند درحالی که دولت سوریه و همپیمانان مقاومت به طور کامل با صهیونیست ها و تروریست ها مبارزه می کنند، اضافه کرد: صهیونیستها که در عین حال از تروریست ها بر ضد محور مقاومت استفاده می کنند اما همین تروریست ها را بهانه ای برای حمله به خاک سوریه قرار دادند. صهیونیست ها دچار نا امیدی و شکست شده اند.

 

وی با بیان اینکه مستشاران ایرانی و دوستان ایرانی ما به ارتش عربی سوریه کمک می کنند و بر ضد گروه های تروریستی اقدامات بزرگی انجام داده اند، گفت: مقاومت ملی لبنان و فلسطین و سوریه با حمایت دوستانشان توانسته است معادلات و توازن قدرت را در منطقه تغییر دهد.

 

محمد عباس با بیان اینکه صهیونیست ها فکر می کردند می توانند در سوریه تغییراتی را ایجادکنند اما ضربات سختی از محور مقاومت دریافت کردند، ادامه داد: مقاومت لبنان قدرت توهمی صهیونیست ها را با ارسال پهپاد به داخل سرزمین های اشغالی از بین برد و ناکارآمدی سامانه گنبدآهنین را اثبات کرد. محور مقاومت اراده و توان کافی را برای پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در هر زمان و مکان دارد.

 

رژیم صهیونیستی امنیت و آسایش ندارد و از درون در حال فروپاشی است

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته (یکشنبه 22 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امنیت و آسایش ندارد و از درون در حال فروپاشی است، گفت: هر چه قدرت در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی افزایش یابد نقش آفرینی آن کشور در عرصه بین المللی بروز و ظهور بهتری دارد. ایران در زمان دفاع مقدس به دکترین دفاعی بومی دست یافت و در چهار دهه گذشته به نقطه ای بازدارندگی رسیده است که می تواند دشمن را تعقیب کند.

 

وی با بیان اینکه جنگ اوکراین نشان داد که اگر کشوری توان دفاعی نداشته باشد چه اتفاقی ممکن است برای آن بیفتد افزود: حتی کشورهایی مانند آلمان و ژاپن که بر اساس تحمیل اراده نظام سلطه از داشتن اسلحه و ارتش منظم محروم بودند اما به این نتیجه رسیده اند که برای دفاع از کشورشان لازم است توانمندی هایی را ایجاد کنند. بر این اساس در هفته های اخیر دولت آلمان بودجه نظامی این کشور را 70 درصد افزایش داد.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه در نظام بین الملل یکی از مولفه های اصلی قدرت نظامی است افزود: از دوران دفاع مقدس ملت ایران آموخت که باید بر اساس منافع ملی خود نیروی مسلح بومی با دکترین دفاعی داشته باشد.

 

وی با اشاره به عملیات اخیر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل کردستان عراق گفت: پشتیبان نیروهای مسلح کشور مردم هستند. به هنگام بودن پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایات رژیم صهیونیستی نشان دهنده اشراف اطلاعاتی ما در مراکز توطئه دشمنان است.

 

موضع ایران در برابر رژیم صهیونیستی؛ باران موشک در جواب یک موشک

مصطفی خوش چشم، کارشنای مسائل بین الملل شب گذشته (یکشنبه 22 اسفند) درگفتگوی تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما با بیان اینکه رژیم صهیونیستی فعالیت های خود را در اقلیم کردستان به شکل روزافزونی بر ضد امنیت ملی ما افزایش داد و چندین مرکز آموزش، رصد و مرکز پایش اطلاعات و جاسوسی از ایران در آنجا مشغول شدند، گفت: آمریکایی ها و صهیونیست ها منطقه را تبدیل به یک منطقه فرماندهی برای یکپارچه سازی نیروهایی از منافقین تا نیروهای وهابی، سلفی و تکفیری کرده اند برای یکپارچه سازی اقداماتی علیه امنیت ما به ویژه در طول دو سه سال اخیر جا به جایی هایی صورت گرفت تا این کار بیشتر تحت نظر موساد و رژیم صهیونیستی قرار بگیرد که قطعاً تا به حال پاسخ های درخوری را از طرف ایران دریافت کرده است.

 

وی با بیان اینکه این اقدام که سپاه انجام داد شاید خیلی ناقص باشد به جهت این که اولاً بخشی از پاسخ ما به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در همین چند روز یا هفته اخیر بود، گفت: این بخشی از جواب بود اما کل پازل و تصویر به همین یک اقدام محدود نمی شود. رژیم صهیونیستی در طول چند سال اخیر هر روز اقدامات خصمانه ای علیه ما انجام داده است.

 

خوش چشم با اشاره به اینکه این رژیم از روز تأسیس و اشغال سرزمین های فلسطینی به واسطه اقدامات خصمانه ای که با سرزمین های مجاور و ملل مجاور انجام داده به صورت روزافزونی با واکنش آنها روبرو شده و با رشد محور مقاومت اکنون از منطقه لبنان و سوریه خود را در محاصره می بیند و در رعب و وحشت است، افزود: این رژیم در راستای استراتژی نظامی که برای خود برگزیده سعی در جا به جا سازی سرزمین ها و کانون های بحران و تنش به سمت ایران از منطقه جنوب و شمال است و در عین حال با خروج آمریکا از منطقه که به واسطه جمهوری اسلامی ایران بود، حالا بر همه مسلم شده که بازیگر اصلی ایران است.

 

کد خبر 1154491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha