جزئیات دستور کار دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در مسکو/مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب چیست؟

جزییات گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اوکراین، مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب چیست؟، آمریکایی ها در مذاکرات تلاش داشتند با بهانه های جدید زمان بخرند، جزئیات دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جزییات گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اوکراین،  مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب چیست؟، آمریکایی ها در مذاکرات تلاش داشتند با بهانه های جدید زمان بخرند، جزئیات دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۴ اسفند است.

نقش و تلاش بی دریغ سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفظ استقلال و امنیت کشور

مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد جایگاه سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفظ امنیت و آرامش کشور گفت: تمام کسانی که عنوان خاص یا عام سربازان امام زمان را دارند باید مواظبت کنند تا مظهر صفات یاران امام زمان (عج) باشند.

 

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: در اموزه های دینی و دعاها انچه برداشت می شود این است که امنیت و سلامت در کنار یکدیگر عنوان  می شود و در دعاهای امام سجاد(ع) این امر بسیار پررنگ مطرح شده است. امنیت برای هر کشور موثر است و کسانیکه بی توجه به امنیت معیارها را گم کرده و بازیچه دست دشمن می شوند آسیب می بییند و هویت خود را از دست داده اند.

 

شاکری با تاکید بر نقش آحاد جامعه در حفظ امنیت و استقلال کشور ادامه داد: برخی از احزاب و نفوذی ها که با اندیشه غرب باوری تنفس می کنند  پدیده امنیت ، استقلال و ازادی را که  برای هر ملت و کشوری مهم است توجه نکردند و در چهار دهه قبل از سوی کسانی که استقلال مرزها و استقلال  فرهنگی و اقتصادی  را نادیده گرفتند همواره جامعه آسیب دیده است .

 

جزییات گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اوکراین

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان و «دمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، دو طرف در مورد بحران اوکراین، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک‌های بشر دوستانه و موضوعات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند. وزیر امور خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبیین موضع جمهوری اسلامی مبنی بر  مخالفت با جنگ و لزوم توجه به راه حل سیاسی و گفتگوی دیپلماتیک، نشست اخیر وزرای خارجه اوکراین و روسیه را در ترکیه مهم خواند و بر اهمیت تداوم و تقویت مسیر سیاسی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ریشه بحران اوکراین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش سیاسی برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند. ما بدون اتخاذ رویکرد دوگانه مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و … هستیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به ارسال کمک‌های انسان دوستانه از سوی ایران برای کمک به پناهجویان اوکراینی در مرز لهستان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی با وزیر خارجه لهستان در حال هماهنگی برای استقرار تیم پزشکی هلال احمر در مرز مشترک اوکراین و لهستان بمنظور کمک به پناه جویان است.

امیرعبدالهیان همچنین خواستار کمک دولت اوکراین به یک خانواده چهار نفره ایرانی گرفتار در مناطق درگیری برای خروج از این منطقه ناامن شد.

دمیتری کولبا وزیر خارجه اوکراین نیز ضمن تشکر از موضع ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی ایران به مرز مشترک اوکراین و لهستان برای کمک به پناه جویان این کشور تاکید کرد: دولت اوکراین حداکثر تلاش خود را برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک از جمله اماکن متعلق به جمهوری اسلامی ایران به عمل خواهد آورد.

وی همچنین ضمن تاکید بر موضع کشورش مبنی بر این که اوکراین خواستار توقف جنگ و درگیری است، با اشاره به گفت‌وگوی اخیرش با لاوروف تداوم گفت‌وگوها را برای خاتمه بحران ضروری دانست.

وی ضمن قدردانی از موضع ایران در مخالفت با جنگ، خواستار حمایت سیاسی ایران برای توقف جنگ شد.

 

مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله رهبر انقلاب چیست؟

در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰، سایت دفتر رهبر انقلاب با اعلام فراخوانی از مردم و مخاطبان خواست با مراجعه به این سایت «مهمترین و به یادماندنی‌ترین» جمله مقام معظم رهبری در سال رو به پایان را انتخاب کنند.

علاقمندان می‌توانند با کلیک بر روی اینجا در این نظرخواهی شرکت کنند.

 

آمریکایی ها همواره در مذاکرات تلاش داشته اند با بهانه های جدید زمان بخرند

ابوالفضل ظهره وند، کارشناس مسائل سیاسی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه آمریکایی ها همواره در مذاکرات تلاش داشته اند با بهانه های جدید زمان بخرند، گفت: مباحثی در حوزه تضمین ها از سوی آمریکایی ها مطرح شده است. آن ها مدعی هستند متن توافق نهایی شده است اما چنین موضوعی صحت ندارد.

 

وی از خواسته جدید در مذاکرات مبنی بر این موضوع که تصمیم باید در تهران و مسکو گرفته شود، اظهار کرد: تیم مذاکره کننده و کارشناسی به وین رفته است و بند به بند موضوعات را پشت سر گذاشته است اما لاوروف و یا اولیانوف خواستار تضمین هستند که این موضوع ربطی به جمهوری اسلامی ایران ندارد و غرب و روسیه باید با هم کنار بیایند. روسیه اعلام کرده است اگر فشار غرب همچنان روی روسیه ادامه داشته باشد، توافق را امضا نمی کند که این موضوع ارتباطی به ایران ندارد بلکه مسئله چهار به علاوه یک و آمریکایی ها است. آمریکایی ها فکر نمی کردند که در دقیقه 90 به بن بست اوکراین بخورند و مجبور شوند اولویت خود را از ایران به روسیه ببرند.

 

کارشناس مسائل سیاسی درباره درخواست روسیه توضیح داد و بیان کرد: این کشور اعلام کرده است با توجه به اینکه یکی از شرکای توافق است بنابراین آمریکا باید تضمین بدهد اگر قصد انجام معاملات داشته باشیم، نباید مشمول تحریم شویم. این مسئله برای ایران هم دارای اهمیت است زیرا اگر طرف های تجاری ایران تحریم شوند، ایران هم عملا تحریم شده است.

 

وی از تلاش ایران برای نقد کردن چک برگشتی برجام گفت و عنوان کرد: بایدن اعلام کرده است فقط تا زمانی که کنگره را در اختیار دارد معافیت های فروش نفت به ایران بدهد اما نمی تواند بعد از آن را تضمین کند زیرا دولت بعدی ممکن است به زیر میز بزند. اینکه روس ها خواهان تضمین از آمریکایی ها هستند نشان می دهد اساسا تضمینی از سوی غرب در کار نیست و آن ها دست به کار شدند. معتقد هستم این کار باید توسط روسیه در سال 2015 در برجام انجام می شد بنابراین خواسته روسیه برای تضمین پالس بسیار مثبتی است که در عمل نشان می دهد تضمین واقعی در کار نیست و اگر تضمینی هم قرار است گرفته شود از طریق اقدام روسیه خواهد بود.

 

جزئیات دستور کار دیدار امیرعبداللهیان و لاوروف در مسکو

صفحه توییتر نمایندگی هیات روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره دیدار حسین‌ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نوشت: وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف در ۱۵ مارس با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مسکو دیدار خواهد کرد.


نمایندگی روسیه در وین افزود: وزرای امور خارجه به طور ویژه به برجام در چارچوب مذاکرات وین که وارد مرحله نهایی شده است، خواهند پرداخت.

 

 

کد خبر 1154504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha