نرم افزار های علوم عقلی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور رونمایی شد

چهار نرم افزار شامل کتابخانه حکمت اسلامی ۲، حکمت مشاء، منطق , و فروغ هدایت به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور امروز در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام حمید رضا شیر ملکی امروز در آئین رونمایی از نرم‌افزارهای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور اظهار داشت: چهار اثر مرکز شامل کتابخانه حکمت اسلامی ۲، حکمت مشاء، تحلیل موضوعی منطق و فروغ خرد است.

 

مدیر گروه علوم عقلی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور افزود: نرم افزار کتابخانه حکمت اسلامی ۲ دارای ۵۸۵ عنوان کتاب است و در این مجموعه ۲۴ تفسیر فلسفی اعم از قرآن و حدیث و فلسفه تطبیقی و ۱۹ عنوان تاریخ فلسفه و ۴۱ عنوان اصطلاح نامه وجود دارد.

 

وی بیان کرد: دسته بندی کتاب ها به زبان شامل ۳۸۶ عنوان عربی و ۱۳۷ عنوان فارسی و ۵۵ عنوان عربی و فارسی است و قابلیت جستجو بر اساس پدیر آور وجود دارد و آثار برای قرن چهارم بوده و نسبت به حکمت اسلامیه ۱ نیز سه برابر شده است.

 

حجت الاسلام شیر ملکی عنوان کرد: نرم افزار کتاب خانه حکمت مشاء دارای ۳۲۶ عنوان کتاب تخصصی مشتمل بر ۳۷ عنوان مجموع شرح و ۲۹۵ عنوان حکمت نظری و ۴۶ عنوان حکمت عملی و ۲۳ عنوان فلسفه یونان و ۲۰ عنوان کلام فلسفی و ۱۲ عنوان تفسیر فلسفی و ۳ عنوان تاریخ فلسفه است.

 

وی با اشاره به اینکه همه علوم نیازمند منطق است خاطرنشان کرد: کتاب خانه منطق نیز شامل ۱۲۰ عنوان کتاب و رسانه و ۳۰ عنوان متن و شرح و کتاب هایی نقد منطق و ۷ اصطلاح نامه است که در آن ابواب منطق جدا شده اند. مدیر گروه علوم عقلی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور گفت: کتاب خانه فروغ ۱۳۵ عنوان کتاب در ۱۸۸ جلد مشتمل بر ۱۲۰ عنوان رساله از آثار فلسفی و فرهنگ موضوعی و ۳ عنوان کتاب در ۸ جلد از آثار فلسفی فارسی است.

 

وی اظهار داشت: جستجو مطالب در کتابخانه به صورت لفظی و جستجو تحلیل موضوعی مفهومی است و در اختیار پژوهشگران در موضوعات منطقی و فلسفی قرار می گیرد. عقل سراسر نور است

 

کد خبر 1154521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha