اسلام در زمینه کار‌های خیر خواهانه، منطق بسیار استواری دارد

آیت الله اعرافی گفت: اسلام منطق بسیار استواری در زمینه کار‌های خیر خواهانه دارد و منظومه‌ای از آداب را را توصیه کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله اعرافی امروز(یکشنبه۱۵ اسفند) در مراسم تقدیر از ۵۰ خیر نیک اندیش قمی که در زمینه‌های مختلف کار‌های خیر خواهانه انجام داده اند با اشاره به اینکه اسلام منطق بسیار استواری در زمینه کار‌های خیر خواهانه دارد و منظومه‌ای از آداب را را توصیه کرده است گفت: اتصال به عالم معنا و ارزش و عزت و کرامت انسانی روح بسیاری از تعالیم اسلامی محسوب می‌شود.

 

آیت الله اعرافی کار بدون توقع، انتظار و بدون منت خیران را مانند درخت تنومندی عنوان کرد که آثار و برکات آن برای همیشه ماندگار و پایدار است افزود: این مسیری است که خیران بدون هر گونه توقع و انتظار پای به میدان می‌گذارند که اثار آن تا ابد برای دنیا باقی می‌ماند.

 

وی با اشاره به اهمیت و نقش خیران در دستگیری از نیازمندان افزود: هر چه انسان در بزنگاه‌ها دست نیازمندی را بگرد ارزش بالاتری دارد و در عالم ملکوت معنا و اجر بسیار گسترده‌ای خواهد داشت.

 

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در طول تاریخ سرزمین قم مسکن انسان‌ها خوب، خیر و بزرگ نقش آفرین بوده گفت: در طول ۱۰۰ سال گذشته در پر تو فرهنگ اسلامی، قم با حضور علما، مردم به وضعیت منحصر به فردی رسیده است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: قدر این سابقه درخشان در قم را باید دانست و نکوداشت و ارج نهادن به این سرزمین پر افتخار زمانی میسر است که اوضاع شهر به سامان باشد و قم در تمام ابعاد و زمینه‌ها سرآمد باشد.

 

پارچه باف مسئول قرار گاه کریمه اهل بیت(ع) نیز در این مراسم گفت: به همت خیران نیک اندیش قمی و با همکاری بسیج سازندگی و استان مقدس حضرت معصومه (س) ۱۳ میلیارد تومان در زمینه کمک به ساخت واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده کشورمان هزینه شده است.

 

وی افزود: در استان قم نیز ۷۰۰ میلیون تومان به ساخت و مرمت منازل مسکونی خانوار‌های کم برخوردار، و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زمینه تهیه بسته‌های معیشتی هزینه شده است.

 

استاندار قم نیز با اشاره به خدمات بی شمار خیرین در زمینه سلامت، درمان، معیشت، تهیه جهیزیه و ساخت مدرسه و مسجد در استان قم گفت: مجمع خیرین استان یکی از بی نظیر‌ترین مجموعه‌ها در استان است که با تلاش و انگیزه در راه کاهش مشکلات مردم و رفع محرومیت‌های شهر اقدام می‌کند.

 

شاهچراغی با تاکید بر اینکه عزم دولت این است که هر گونه مانعی را از جلوی پای مجموعه‌های خیر استان بر دارد گفت: تمام تلاش و همت مجموعه‌های دولتی این است که موانع سد راه خیران را برداریم تا زمینه‌های رفع محرومیت و کم شدن مشکلات مختلف فراهم شود.

 

وی تصریح کرد: موانعی که در زمینه کار‌های خداپسندانه در استان وجود دارد پیگیری می‌کنیم و برای سال آینده بر اساس هدفگذاری‌ها با همراهی مجمع خیرین استان با رفع موانع و مشکلات بتوانیم شرایط بهتری را فراهم کنیم.

 

آل احمد رییس مجمع خیرین سلامت هم با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته در ۶ موج کرونایی ۱۸۰ میلیارد تومان برای تهیه کپسول و اکسیژن ساز مراکز درمانی توسط خیران سلامت تامین شده است افزود: در زمینه کمک‌های معیشتی نیز امسال با حضور خیران حدود ۵ میلیارد تومان به نیازمندان کمک شده است.

 

کد خبر 1154529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha