کتابخانه های عمومی باید به پایگاه های اجتماعی تبدیل شود

سرپرست معاونت برنامه ریزی و پژوهش نهادکتابخانه های عمومی کشور، بر تبدیل کتابخانه های عمومی به پایگاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید این مراکز به پایگاه های فرهنگی تبدیل شود چرا که مکانی برای تجمع علاقه مندان به فرهنگ و هنر و تبادل نظربین آنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سید باقر میرعبداللهی» روز یک‌شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه برخی از مراجعه کنندگان به کتابخانه ها برای مطالعه کتاب درسی است، اظهارکرد: حتی مطالعه برای درس در دوران تحصیل و کار نیز جزو سرانه مطالعه است اما برخی این نوع مطالعه را جزیی از سرانه نمی دانند.

 

سرپرست معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: هر نوع مطالعه ای که باعث افزایش سطح دانایی و دانش افراد شود، خواندن است اما این مهم  را برخی از افراد مطالعه نمی دانند.

 

وی افزود: هر مطالعه ای که به جنبه دانایی دامن بزند می تواند به افزایش سرانه مطالعه جامعه کمک کند.

 

میرعبداللهی در بخش دیگری از سخنانش بر تبدیل کتابخانه های عمومی به پایگاه اجتماعی تاکید کرد و اظهارداشت: باید این مراکز به پایگاه های فرهنگی تبدیل شوند چرا که مکانی برای تجمع علاقه مندان به فرهنگ و هنر و تبادل نظر بین آنان است.

 

وی از تمامی اصحاب فرهنگ و هنر خواست تا به کتابخانه های عمومی کمک کنند و اظهارکرد: تمام دستگاه های فرهنگی و حتی غیر فرهنگی، گروه های جهادی و مساجد می توانند به رسالت کتابخانه های عمومی کشور به منظور افزایش سطح دانایی اقشار مختلف جامعه کمک کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی هم تعداد کتابخانه های عمومی این استان را ۷۶ باب عنوان کرد و گفت: استان در سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی از سرانه کشوری بالاتر است و در چند سال اخیر در خصوص ساخت و ساز فضای کتابخانه های عمومی در این استان گام های موثری برداشته شده که به این مهم دست یافته ایم.

 

«مهدی آریان» افزود: هم اکنون از نظر فضای کتابخانه ای در جایگاه مناسبی هستیم و باید تلاش ها برای افزایش مطالعه دوچندان شود.

 

در این مراسم، از خدمات «علی محمد جهانی» تقدیر و «مهدی آریان» به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی معرفی شد.

کد خبر 1154616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha