برگزاری اولین دوره مسابقات اذان ، مکبری و قرائت نماز ویژه مکبرین مساجد ملایر در ایام شعبانیه

حجت الاسلام نجفی گفت: اولین دوره مسابقات اذان ، مکبری و قرائت نماز ویژه مکبرین مساجد ملایر در ایام شعبانیه برگزار می‌شود.

«حجت الاسلام روح الله نجفی » در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: همزمان با این اعیاد مبارک  برنامه های مختلفی نیز با محوریت اداره تبلیغات اسلامی ملایر و با همکاری سایر ادارات و نهادهای فرهنگی در سطح شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری جشن های شعبانیه در سطح مساجد شهرستان ملایر در اعیاد مباک شعبان افزود: این برنامه های جشن با حضور اقشار مختلف مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل های بهداشتی در حال انجام است.

  وی از انجام ختم قرآن کریم به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج) در فضای مجازی خبر داد و گفت: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در روستاها و شهرها نیز در این ایام  انجام می‌شود.

 وی   گفت: برگزاری کرسیهای تلاوت قرآن در مساجد شهرستان به صورت حضوری  و پویش ختم قرآن به نیت سلامتی امام عصر(عج) پویش ختم صلوات، دعای فرج  در فضای مجازی  نیز در سطح شهرستان ملایر در فضای مجازی  برگزار می‌شود .

حجت الاسلام نجفی برنامه احیای شب نیمه شعبان در تعدادی از مساجد شهرستان ملایر با توجه به فضلیت احیای این شب با برکت گفت:  برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مقابل مساجد و سایر نقاط شهرستان نیزاز دیگر برنامه ها در اعیاد شعبانیه است

وی از برگزاری 15 نشست معرفتی با موضوع مهدویت در مدارس خبر داد و گفت: اعزام بیش از 60 مبلغ در ایام ماه مبارک شعبان  از ولادت امام حسین(ع) تا  نیمه شعبان  به مناطق مختلف و مساجد شهرستان  با هدف برگزاری جشن‌های شعبانیه،  سخنرانی ، پاسخ گویی به شبهات مشاوره واز دیگر برنامه های این ایام در ملایر است.

 

حجت الاسلام نجفی برگزاری جشن  با حضور مداحان و حضور 30 مداح به صوت جهادی  را  در نقاط مختلف شهرستان و مساجد از دیگر برنامه‌های ایام شعبانیه در ملایر برشمرد و افزود: راه اندازی کاروان خودرویی در نیمه شعبان به صورت مردمی نیز از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.

 

وی برگزاری دعای ندبه در 20 نقطه شهرستان در مساجد و تکایا با سخنرانی سخنرانان  و قرائت دعای ندبه  را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: برگزاری جشن‌های مردمی و خانگی  نیز از دیگر برنامه‌های اعیاد شعبانیه در شهرستان ملایر است.

 وی از برگزاری اولین دوه مسابقات اذان، مکبری، و قرائت نماز ویژه روستاهای شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف تشویق جوانان و نوجوانان و با هدف استعداد یابی حوزه های قرآن و اذان برگزار می‌شود.

 وی با بیان اینکه این مسابقات ویژه برادران و در دو رده سنی 7 تا 12 سال و 13 تا 18 سال است یادآور شد:  بعد از برگزاری مسابقات در هر روستا سه نفر به مرحله شهرستانی راه پیدا می‌کنند .

 حجت الاسلام نجفی  با بیان اینکه در این طرح قرائت نماز ویژه خواهران 7 تا 12 ساله نیز هست تصریح کرد:  در مرحله شهرستانی نیز طی برنامه ای جشنی16 اسفند ماه  بعد از رقابت برگزیدگان از هر روستا نفرات برتر مشخص و از آنها تقدیر می‌شود.

 وی  گفت: علاقمندان در روستاهای شهرستان ملایر می‌توانند به امام جماعت مسجد خود مراجعه کنند.

 وی در ادامه از برگزاری  اولین دوره مسابقه فوتسال ویژه مساجد  در رده سنی پایه خبر داد و گفت: این مسابقات با همکاری هیات فوتبال ، شهرداری و اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار می‌شود.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایریادآور شد: زمان ثبت نام  نیز از 12 تا 25 اسفند ماه سال جاری  در اداره تبلیغات اسلامی ملایر  خواهد بود.

کد خبر 1154820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha