بالغ بر ۱۳۰ میلیون هکتار از اراضی ملی در بانک حدنگار تثبیت شده است

بهبهانی با بیان اینکه از مجموع ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی کل کشور، بالغ بر ۱۳۰ میلیون هکتار یا ۹۵ درصد در بانک حدنگار تثبیت شده است، گفت: قانون حدنگار از ابتدای فروردین ۹۴ اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علی بهبهانی، معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شب گذشته (یکشنبه 15 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه از مجموع ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی کل کشور، بالغ بر ۱۳۰ میلیون هکتار یا ۹۵ درصد در بانک حدنگار تثبیت شده است، گفت: قانون حدنگار با فراز و نشیب‌های زیادی در پایان اسفند ۹۳ تصویب شد و از ابتدای فروردین ۹۴ اجرایی شد.

 

وی با اشاره به اینکه تا دو سال گذشته وضع خوبی نداشتیم، ولی با توجه به شرایطی که از دو سال پیش به وجود آمد و اعتباراتی که در اختیار سازمان ثبت قرار گرفت، گفت: اکنون در حوزه اراضی ملی از مجموع ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی کل کشور، بالغ بر ۱۳۰ میلیون هکتار یا ۹۵ درصد در بانک حدنگار تثبیت شده است.

 

بهبهانی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۹ یازده میلیون هکتار انجام شده بود و طی این دو سال با کسر ۱۱ میلیون، ۱۱۹ میلیون هکتار عملکرد بوده است، خاطر نشان کرد: در حدنگار اراضی کشاورزی الآن حدود هفت و پنج دهم میلیون هکتار از مستثنات قانونی مردم را در بانک جامعه حدنگار در کنار ۱۳۰ میلیون هکتار تثبیت کردیم.

 

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: از مجموع ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور، برای حدود ۵۰۰ هزار هکتار سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

کد خبر 1154860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha