قطار سازندگی را دوباره روی ریل آوردیم / اسفند را ماه افتتاح پروژه‌ها گذاشته‌ایم

حاج‌حیدری گفت: چند ماهی بنا به دلایلی نتوانستیم در خدمت مردم برای عملیات‌های اجرایی باشیم اما با برنامه ریزی های خوبی که در شورای شهر و شهرداری انجام گرفت، قطار سازندگی خارج شده از ریل را دوباره روی ریل آوردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خمینی شهر؛ همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری؛ مراسم کاشت نهال و افتتاح پارک محلی تربیت با حضور حسن سلیمی فرماندار خمینی شهر، رئیس و اعضای شورای شهر، حاج حیدری شهردار خمینی شهر و برخی دیگر از مسئولان و مردم برگزار شد.

 

در ادامه این مراسم اصغر حاج حیدری ضمن تقدیر از فرماندار و سایر مسئولان شهر و تبریک اعیاد شعبان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار کرد: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره روز درختکاری که فرمودند باید حفظ درخت و پوشش گیاهی را در کشور فرهنگ کنیم ما نیز با تأسی از فرمایشات ایشان اینجا دور هم جمع شده ایم تا به این حرکت خوب و ارزشمند بپردازیم.

 

شهردار خمینی شهر در ادامه به درخواست های به حق مردم از مجموعه شهرداری پرداخت و گفت: چند ماهی بنا به دلایلی نتوانستیم در خدمت مردم برای عملیات‌های اجرایی باشیم اما با برنامه ریزی های خوبی که در شورای شهر و شهرداری انجام گرفت، قطار سازندگی خارج شده از ریل را دوباره روی ریل آوردیم و کارهای اجرایی دوباره شروع شده است.

 

وی با اشاره به ماه پر برکت شعبان و اعیاد این ماه گفت: اسفندماه را به عنوان ماه افتتاح پروژه ها می گذاریم و پروژه هایی که در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده بودیم و روی زمین مانده بود را با افتتاح پارک تربیت و غرس درختان استارت زدیم.

 

شهردار خمینی شهر با اشاره به افتتاح پارک بهشت ادامه داد: این پارک مشکل روشنایی، بازسازی و ساماندهی مجدد داشت که با اعتباری حدود ۱.۵ میلیارد تومان در شب میلاد حضرت اباالفضل (ع) افتتاح خواهد شد.

 

حاج حیدری به افتتاح بلوار شهدای ورزش جوی آباد در شب نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: احداث این بلوار نیز که در مرز بین اصفهان و خمینی شهر بود با همکاری شهرداری اصفهان و اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

 

وی با اشاره به آغاز دوباره نهضت آسفالت ریزی در شهر گفت: باتوجه به تعهدی که شهرداری برای منطقه منظریه و پردیس داشت آسفالت ریزی را از این مناطق شروع کرده ایم و تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.

 

شهردار خمینی شهر با بیان اینکه امروز در موضوع آسفالت با اصفهان برابری می کنیم و تفاوتی بین این دو شهر وجود ندارد، ادامه داد: برنامه ریزی کرده ایم ورودی شهر از سمت اصغرآباد و کانال آب تا قسمت سرآسیاب را که کار پر هزینه‌ای هم بود تا شب عید نوروز آسفالت شده به مردم تحویل دهیم.

 

حاج حیدری سیاست شورای شهر را سیاست تعادل و کار در کل سطح شهر دانست و افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته ادامه سازندگی و کار را دوباره شروع کرده‌ایم که نمونه آن پارک سلامت در منطقه اندوان با بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه است.

 

وی در ادامه گفت: در منطقه وازیچه نیز پارکی با وسعت ۶ هزار متر در حال آماده شدن است تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند کما اینکه در تمام محله ها نیز پارک های کوچک و محلی را در نظر داریم احداث کنیم.

 

شهردار خمینی شهر با اشاره به یکی از اقدامات خلاقانه در خمینی شهر اشاره کرد و افزود: در ارتباط با احداث پارک ها و فضاهای سبز و باتوجه به کم آبی، موضوع احداث پارک های خشک را در سطح شهر شروع کردیم، پارک هایی که فاقد چمن و کمترین درختکاری و پوشش گیاهی باشد که در این باره می‌توان به پارک ساحلی اشاره کرد.

 

وی در ادامه به بافت های ارزشمند و تاریخی محله های بزرگ شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل سوءتدبیرهای برخی مسئولان در گذشته بسیاری از این بافت ها ازبین رفته و تبدیل به بافت های ناکارآمد شده است، بافت هایی که امروز نیاز به تخریب، تجمیع و بازسازی دارد.

 

شهردار خمینی شهر تاکید کرد: آنچه که امروز در قالب میراث کهن این شهر باقی مانده تعداد انگشت شماری مثل عصارخانه، خانه مجیر، خانه سرتیپ، خانه زهتاب و غیره است که همه آنها توسط شهرداری خریداری و بازسازی شد و به عنوان اثرهای تاریخی مردم در حال استفاده از آنها هستند.

 

حاج حیدری در ادامه توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر شرایطی بوجود آمده که ۴۵۰ هتکار از بافت قدیمی و فرسوده شهر قفل شده است که امیدوارم با تلاش های نماینده محترم و فرماندار عزیز این مشکلات نیز برداشته شود تا بتوانیم باز بافت فرسوده شهر را احیا کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه خمینی شهر حرف های زیادی در حوزه های مختلف دارد، افزود: در حوزه ایثار و شهادت ۲۳۰۰ شهید را داریم، در حوزه های هنر، علم و شعر سرآمد هستیم و علمای بزرگی را داریم لذا باید همه در کنار هم از ظرفیت های شهر استفاده کنیم تا شهری داشته باشیم لایق حسینیه ایران و مردم.

کد خبر 1154914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha