ثبت اثر در فهرست آثار ملی رونق منطقه را به دنبال دارد

آب‌روشن با بیان اینکه با ثبت اثر در فهرست آثار ملی ضمن احیای آن اثر، رونق و توسعه منطقه مورد توجه است، گفت: جذب گردشگران داخلی و خارجی از دیگر نتایج ثبت اثر در فهرست آثار ملی است.

«مجتبی آب‌روشن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: اخیرا مهارت سنتی دوخت عروسک ویو و باورهای مربوط به آن با شماره ۲۱۹۷ در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسید.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا با بیان‌اینکه در سال ۹۹ نیز آبشار بارزو(لاتون) در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود، افزود: این آبشار بلندترین آبشار چهار فصل ایران است که در ایام مختلف سال میزبان گردشگرانی از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی است.

 

وی با اشاره به اینکه با ثبت اثر در فهرست آثار ملی ضمن احیای آن اثر، رونق و توسعه منطقه مورد توجه است، تصریح‌کرد: جذب گردشگران داخلی و خارجی از دیگر نتایج ثبت اثر در فهرست آثار ملی است.

 

آب‌روشن گفت: ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای منطقه و کشور از دیگر نتایج ثبت اثر در فهرست آثار ملی است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا به برگزاری آیین رونمایی از آبشار بارزو(لاتون) و مهارت سنتی دوخت عروسک ویو و باورهای مربوط به آن در فرهنگ‌سرای شهرداری لوندویل اشاره کرد و افزود: این آیین به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا با همکاری شهرداری لوندویل، دفتر نماینده مردم در مجلس، سازمان‌های مردم نهاد و با حضور مسئولان، نویسندگان، پژوهشگران میراث‌دوستان شهرستان‌های آستارا، تالش و رضوانشهر برگزار شد.

 

آب‌روشن خاطرنشان‌کرد: امید است با ادامه این روند و استفاده ازپتانسیل جوانان همین مرزو بوم و همکاری ادارات مختلف که همیشه یارو یاور ما بوده‌اند قدم‌های مؤثرتری در ارتقای جایگاه شهرستان در کشور در حوزه میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی برداریم.

کد خبر 1154937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha