فروش دام و طیور زنده بین راهی تهدیدی برای سلامت/تخلفات به شماره ۱۵۱۲ اطلاع داده شود

رشیدی با تأکید بر اینکه فروش دام و طیور زنده بین راهی باید توسط شهرداری ها جمع آوری شود؛ گفت: چنانچه شهروندان در خرید مواد دامی با هرگونه تخلف برخورد کردند، با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین رشیدی، دوشنبه(۱۶ اسفند) در نشست خبری از طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: اهمیت بحث نظارت بهداشتی در این ایام به دلیل تأمین موادغذایی مردم است.

 

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: نظارت های بهداشتی از ۱۴ اسفند ماه با ابلاغ ریاست سازمان دامپزشکی شروع و بر این مبنا ساماندهی شده تا بر همه مراحل تولید، توزیع و عرضه در سطح شهر دقت لازم شود و همچنین از لحاظ کمی بحث پرورش طیور بتواند نیاز مردم را برطرف کند.

 

 

وی با بیان اینکه همه نیروها و امکانات را بسیج کردیم تا این طرح با نظارت بیشتری و به نحو احسن انجام شود؛ اعلام کرد: ۵۰ اکیپ شامل ۲۹ اکیپ ثابت و ۲۱ اکیپ سیار تشکیل شده تا بر انواع محصولات گوشت طیور، آبزیان و دیگر فرآورده های خام دامی نظارت کنند که سالم به دست مصرف کننده برسد.

 

 

رشیدی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید انجام شود، برخورد و جمع آوری فروش دام و طیور زنده بین راهی است که شهرداری ها باید کمک کنند زیرا ممکن است بیماری هایی از جمله آنفولانزا فوق حاد پرندگان و... از استان های دیگر وارد شهر و برای طیور ما مشکل ساز شوند.

 

 

وی با افزودن این مطلب که گرچه در بازارهای غیر رسمی در سطح شهر مشکل فروش دام و طیور زنده وجود دارد و باید شهرداری ورود کنند؛ گفت: مراکزی در ارتباط با ضایعات فرآورده های گوشتی در مراکز عرضه پیش بینی شده تا ضایعات تحویل آن شود.

 

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار کرد: برای عرضه تولیدات روستایی نیز مراکزی پیش بینی شده و یکی از اقدامات طرح واکسیناسیون سنتی است که چندین سال در حال اجرا است تا بیماری{دامی} کنترل و تهدیدی برای دامداری صنعتی ما نباشد.

 

 

وی با اعلام اینکه چنانچه شهروندان در خرید مواد دامی با هرگونه تخلف برخورد کردند، با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند؛ افزود: گاهی اطلاعات غلط در مصرف انواع پروتئین و شیر منتشر می شود که باید سعی کنید موادغذایی با منشأ دامی را از مراکزی تهیه کنید که تحت نظارت دامپزشکی باشند.

 

 
 

کد خبر 1154964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha