برنامه ریزی منسجم برای برگزاری کنگره اربعین حسینی سال آینده  انجام می شود

بهرام نیا با بیان اینکه اربعین سال آینده بسیار متفاوت از با سال های گذشته خواهد بود، گفت: با همدلی و هم آوایی تلاش خواهیم کرد کنگره عظیم اربعین حسینی در سال آینده به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  استاندار ایلام، صبح امروز(۱۶ اسفند) در در نشست ویژه ستاد اربعین استان ایلام در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: مردم استان ایلام در طول سال های گذشته و در امر استقبال و پذیرایی از زوار اربعین حسینی همواره سنگ تمام گذاشته و تلاش مسئولان استان نیز در راستای ارائه خدمات رسانی بیشتر به زوار اربعین حسینی بوده است.

 

« حسن بهرام نیا» با اشاره به لزوم برنامه ریزی منسجم در همه سطوح برای آمادگی هرچه بیشتر برای اربعین سال آینده، افزود: ایلام و مرز مهران دروازه ورود به عتبات عالیت و قطب اربعین کشور به شمار می آید که این موضوع در میزان تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران  و تا قبل از کنگره عظیم اربعین سال آینده بایستی تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین سال آینده بسیار متفاوت از با سال های گذشته  خواهد بود، افزود: با همدلی و هم آوایی تلاش خواهیم کرد کنگره عظیم اربعین حسینی در سال آینده به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

 

استاندار ایلام  با بیان اینکه این نشست برای برطرف کردن مشکلات موجود برای کنگره اربعین برگزار شده، گفت: اعضای ستاد مسائل موجود در استان را احصا و طرح کنند تا انشالله در اسرع وقت توسط ستاد مرکزی اربعین کشور مورد بحث، بررسی و رفع مشکل شود.

 

وی افزود: همه عاشقان اهل بیت(ع) سال آینده به دلیل تجدید معنویات و نشاط روحی به عراق سفر خواهند کرد و مرز مهران به دلیل نزدیکی به کربلا بیشترین تعداد زائران را پذیرا خواهد بود.

 

بهرام نیا تصریح کرد: به دلیل اینکه بخش اعظمی از مردم طی سال های گذشته به جهت شیوع کرونا نتوانستند به عراق سفر کنند، احتمالا شاهد تردد تعداد زیاد و قابل توجه ای از زائران از مرز مهران باشیم تا انشاالله اربعین ماندگاری رقم بخورد.

 

استاندار ایلام یادآور شد: شهر مرزی مهران نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به عتبات عالیات است و باتوجه به نزدیکی فاصله، امنیت بالا و خدمات دهی بهتر بعنوان مسیر اصلی و پرتردد اربعین در کشور قلمداد می شود.

 

گفتنی است این نشست با حضور « میر احمدی» معاون وزیر و رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور، حجت‌الاسلام «اله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور، هیئت های عمرانی استان های معین و اعضای ستاد اربعین استان در شهر مهران برگزار شد با تاکید بر برنامه ریزی منسجم برای اربعین سال آتی برگزار شده است.

 

کد خبر 1155004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha