کوچ بهاره عشایر فارس توسط ۱۲ اکیپ سیار مدیریت می شود

بهرامی گفت: ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان از رسالت های مهم اداره کل امور عشایر است و کوچ بهاره عشایر فارس توسط ۱۲ اکیپ سیار در استان مدیریت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (یکشنبه 15 اسفند) با تاکید بر لزوم مدیریت کوچ بهاره عشایر فارس در جمع خبرنگاران گفت: ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان از رسالت های مهم اداره کل امور عشایر است و کوچ بهاره عشایر فارس توسط 12 اکیپ سیار در استان مدیریت می شود.

مدیرکل امور عشایر فارس افزود: از این اکیپ ها، 2 اکیپ در ستاد استان و 10 اکیپ در شهرستان های قشلاقی راه اندازی خواهد شد و  با توجه به سرد بودن هوا درشهرستان های ییلاقی و تقویم کوچ بهاره،  کوچ از سوی اداره کل منابع طبیعی تنظیم شده است.

وی اضافه کرد: عشایر فارس باید به این زمان بندی کوچ بهاره توجه ویژه کنند و همکاری لازم را با اداره کل امور عشایر فارس و اداره کل منابع طبیعی داشته باشند و تا گرم شدن هوا در مناطق ییلاقی بمانند از کوچ زودهنگام بپرهیزند.

بهرامی اعلام کرد: تقویم کوچ بهاره کوچ زمینی از 15 فروردین و کوچ ماشینی از 23 اردیبهشت 1401 در نظر گرفته شده است و دامداران عشایر قبل از اقدام به کوچ موظف به پلاک کوبی، هویت گذاری دام و تهیه کارت تردد هستند و در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری، نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق در نظر خواهد گرفت.

وی با اشاره به تامین علوفه در مسیر کوچ برای عشایر استان بیان کرد: مجموعه تشکل های عشایری استان فارس شامل یک اتحادیه مرکزی و 23 شرکت تعاونی عشایری علوفه مورد نیاز برای تعلیف دام و ارزاق عمومی شامل آرد و سایر کالاهای اساسی را تامین می کنند.

بهرامی با اشاره به آب رسانی حین کوچ نیز گفت: طی سال های اخیر اقدامات موثری برای بهره مندی عشایر از خدمات بهداشتی انجام شده که نمونه آن، تجهیز و راه اندازی کانکس خانه بهداشت سیار عشایری است در حین کوچ به عشایر کوچ رو خدمات ارائه می کند.

کد خبر 1155013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha