افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان کشور را به مرجعیت علمی تبدیل می کند

قاسمی گفت: افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان می تواند کشور را به مرجعیت علمی تبدیل کند و نتایج مطلوب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا قاسمی»، امروز (دوشنبه 16 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: 40 پایگاه علمی و هفت مرکز رشد در زمینه‌های الکترونیک، شیمی، مکانیک، کشاورزی، عمران، صنعت و... ذیل این سازماندر استان فعالیت می کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس افزود: رشد کمی و کیفی شرکت ‌های دانش ‌بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار دارد و در مراکز تحت نظر بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان، ایده‌ ها به نمونه ‌های اولیه تبدیل شده و با هدایت، حمایت و مشاوره به محصولات تجاری تبدیل خواهد شد تا هستره‌های فناور به واحدهای فناور و سرانجام به شرکت‌ های دانش بنیان تبدیل  شوند.

وی با تاکید بر لزوم اجتناب از انجام جزیره ای امور بیان کرد: مجموعه های استان در این حوزه ها باید هم افزایی داشته باشند و کلید اصلی امور رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

قاسمی تاکید کرد: افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان می تواند کشور را به مرجعیت علمی تبدیل کند و نتایج مطلوب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: خانه نخبگان سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری فارس با برخورداری از پنج کارگروه صنعت، عمران، سلامت، گردشگری و کشاورزی به احصا چالش ها، فرصت ها و مسائل می پردازد.

قاسمی اضافه کرد: استان فارس رتبه اول کشور در عرصه گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده و از چندین سال قبل مرکز هدایت و حمایت از گیاهان دارویی در استان راه اندازی شده است و خبرگزاری علم و فناوری به عنوان یک خبرگزاری تخصصی با مدیریت «محمد صادقی» در استان فارس توانسته طی سه سال گذشته رتبه اول کشور در میان 31 استان را کسب کند و این خبرگزاری فرصتی برای هویت بخشی علمی-اجتماعی نخبگان است.

وی اعلام کرد: پژوهشکده بسیج با 286 نفر پرسشگر و حوزه علمی اقشار تخصصی بسیج شامل بسیج اساتید و مهندسین از بخش ها و فعالیت های دیگر سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس است.

قاسمی از برگزاری هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس نیز خبر داد و گفت: این جشنواره 18 اسفند در سه پنل تخصصی آموزشی با موضوعات اصول بازاریابی با رویکرد آینده پژوهی، چالش های مالیاتی کسب و کار، اصول مشارکت در جلسات تجاری از ساعت در سالن «امام علی (ع)» برگزار خواهد شد و  20 غرفه از صبح روز چهارشنبه برای شرکت ها و مراکز فناور تدارک دیده شده که با حضور فرمانده سپاه فجر فارس افتتاح می شود.

وی اعلام کرد: امضای تفاهم نامه میان ISC و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان، رونمایی از کتاب برتر با عنوان «طرز فکر برتر» نوشته عضو شورای شهر و مسئول پایگاه علمی زرین دشت، رونمایی از طرح برگزیده «ترمز قطار شهری» و تجلیل از خانواده های شهید مدافع حرم، «ستار محمودی» و شهید مدافع سلامت، «سعید شفاعت» و ...  از برنامه های هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری فارس خواهد بود.

 

کد خبر 1155164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha