نشست بانوان فعال حوزه حقوقی با نماینده ولی فقیه در استان کرمان برگزار شد

شست بانوان فعال حوزه حقوقی کرمان به منظور طرح مهمترین چالش ها، دغدغه ها و خلاهای قانونی با نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، دوشنبه(۱۶ اسفند) در نشست با جمعی از بانوان فعال حوزه حقوقی اعم از سردفتران، وکلا، دادیاران و... گفت: واقعیت این است گاهی نوع انسان فارغ از زن یا مرد؛ در تاریخ مظلوم واقع می شود.

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه گاهی زن ها در تاریخ مظلوم واقع شدند؛ اظهار کرد: اما اسلام بر همه اینها خط بطلان کشید و "خلقکم من نفس واحده" را  مطرح شد و یا آیات متعددی که در آن زن و مرد را یکسان مطرح کرده است.

 




وی ادامه داد: اسلام نه دین زنانه است نه دین مردانه گرچه تقسیم کار کرده است اما مرد مُبصر خانه نه رییس دائم الاختیار و مرد نباید از جایگاه خود سوء استفاده کند.

 



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه آنچه شعار داده و یا گفته می شود با حقیقت اسلام متفاوت است؛ گفت: امروز بیش از ۳۰ نکته در این جلسه بیان کردید که اگر برای هر یک مسیر درستی باز شود دهها و صدها مشکل حل می شود.

 



وی با اشاره به اینکه در عالم ماده جنگ خیر و شر وجود دارد که خیرات آن فوق العاده است؛ تصریح کرد: ستون فقرات خانه در تربیت و عاطفه زن است اما در اقتصاد مرد است.

 



امام جمعه کرمان با اشاره به خشونت علیه زنان؛ اظهار کرد: آن مَرد خشن را چه کسی تربیت کرده؟ تحت تربیت یک زن قرار گرفته یا مرد؟ معلوم اسن آن زن کم کاری کرده و اگر وظیفه را درست انجام می داد که او خشن بار نمی آمد.

 



وی با تاکید بر اهمیت ایفای درست نقش دینی زن؛ اظهار کرد: قوانین اسلام مبتنی بر دستوراتی است که از جانب خدا آمده و آنچه در نگاه دینی می تواند همه نابسامانی ها را سامان بدهد و انسان متعادل تربیت کند؛ ایمان است و این ایمان پای درس مادر است.

 




امام جمعه کرمان در پایان گفت: از دلسوزان حقوقی تقاضا دارم فعالیت جدی داشته باشید تا مباحث حقیقی و ظریف حقوقی در جامعه حل شود که ثمرات شیرینی هم دارد.

 

 

وی در پایان بیان کرد: همه مواردی که در این نشست مطرح شد در ۳۰ محور یادداشت کردم که دسته بندی و پیگیری می شود.

کد خبر 1155171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha