کانون‌های فرهنگی و هنری بازوان مساجد در اجرای امور هستند

حجت الاسلام میراحمدی بابیان اینکه کانون ‌های فرهنگی هنری بازوان مساجد و امام جماعت مسجد در پیشبرد بهتر امور هستند گفت: آبادانی مسجد به کار فرهنگی است و باید کاری کرد که وحدت و یکپارچگی در کانون ها و نهادهای فعال در مسجد شکل گیرد.

حجت الاسلام سید «عزیزالله میراحمدی» ضمن تبرک به مناسبت فرارسیدن «۱۸ اسفند» سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مساجد در صدر اسلام منشا وقایع مهم بودند و تاریخ این موضوع را به خوبی نشان می دهد بطوری که مسجد هم مرجع در امور جنگ و هم در امور اجتماعی فعال بود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مساجد در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش مهمی برعهده داشتند اما پس از آن نقش مسجد در امور زندگی مردم کمرنگ شد.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر پررنگ کردن نقش مسجد در زندگی مردم، اظهار داشت: بعد از انقلاب فعالیت‌ هایی که خاستگاه اصلی آن مسجد بود مثل قرآن و احکام از مساجد بیرون رفت خیلی از هیئت های عزاداری از مساجد خارج شدند و خانه های قرآن بیرون از مساجد تشکیل شد و مساجد محوریت خود را از دست دادند و کمرنگ شدند.

 

حجت الاسلام میراحمدی خاطرنشان کرد: باید همه نهادهای فعال در مسجد کمک کنند تا مساجد به جایگاه اصلی خود بازگردند.

 

وی با بیان اینکه کانون ‌های فعال در مساجد باید با محوریت امام جماعت فعالیت کنند، افزود: کانون‌ های فرهنگی هنری باید بازوهای امام جماعت مسجد باشند و اگر زیر نظر و با محوریت امام جماعت عمل کنند موفق خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه آبادانی مسجد به وسایل سخت ‌افزاری آن باز نمی‌گردد، تاکید کرد: آبادانی مسجد به کار فرهنگی است و باید کاری کرد که وحدت و یکپارچگی در کانون ها و نهادهای فعال در مسجد شکل گیرد.

 

حجت الاسلام میراحمدی به طرح محله مقاوم با محوریت امام جماعت مسجد نیز اشاره کرد و گفت: اگر امام جماعت توانمندی در مسجد فعال باشد از طریق ابزارها و هیئت ها جوانان را می‌توان جذب مسجد کرد.  

 

کد خبر 1155178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha