تامین آب یکی از چالش‌ها و مطالبه‌های مهم مردم خوزستان است

حجت‌الاسلام موسوی فرد تامین آب را یکی از چالش‌ها و مطالبه‌های مهم مردم خوزستان برشمرد و گفت: اولویت اول استان باید تامین آب برای شرب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» امروز (دوشنبه ۱۶ اسفند) در آیین افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در اهواز اظهار، با اشاره به سرعت گرفتن روند توسعه در خوزستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برای حل مشکل فاضلاب در استان تاکید داشته و دولت سیزدهم نیز در این مسیر گام‌های مهمی برداشته است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان تامین آب را یکی از چالش‌ها و مطالبه‌های مهم مردم خوزستان برشمرد و افزود: آب کشاورزی در خوزستان به سختی تامین می‌شود و این در حالی است که از نظر فنی برای رهاسازی آب هیچ کم‌کاری انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه اگر بارندگی ادامه‌دار نباشد در کشت پاییزه در خوزستان به طور جدی با مشکل روبه‌رو می‌شویم اضافه کرد: یکی از مطالبه های مهم کشاورزان مناطق مختلف خوزستان تامین آب کشاورزی است که باید ضمن پیگیری این مطالبه نسبت به اصلاح و به کارگیری روش های نوین آبیاری اقدام شود.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه اولویت اول استان باید تامین آب برای شرب باشد تصریح کرد: تامین انرژی برق آبی و حفظ و نگهداری سدها، نخیلات و درختان و بحث کشاورزی در اولویت بعدی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای تامین آب در غیزانیه که شامل ۸۵ روستا است اقداما‌هایی انجام شده ولی آب شربی که به این منطقه آمده تنها برای چند ساعت در شبانه‌روز جوابگو است.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد با تامید بر تامین و پایداری آب شرب ابراز کرد: برخی روستاهای خوزستان در حالی که در میان ۲ سد قرار دارند اما از نعمت آب شرب بی‌بهره هستند؛ تامین آب از لحاظ کمی و کیفی مهم است و مردم نیز پایداری آب را می‌خواهند و این موضوع مختص به اهواز و چند روستا نیست

 

وی با انتقاد از ورود برخی بدعت‌های تشریفاتی در امور اداری و افتتاحیه‌ها یاد آور شد: اشرافی‌گری از آفت‌های مدیریت در نظام اسلامی است که باید در دولت انقلابی سیزدهم برچیده شود؛ در این دولت که چارچوب انقلابی در آن ترسیم شده باید این مهم مورد تاکید همه مسئولان باشد.

کد خبر 1155187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha