میزبانی شایسته برای گردشگران نوروزی باشیم

رضایی‌پور با بیان‌اینکه بندر آستارا یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است، گفت: با رفع نواقصات در محل‌های ارائه خدمات به گردشگران میزبانی شایسته برای گردشگران نوروزی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عنایت رضایی‌پور» امروز(دوشنبه، ۱۶ اسفند) در جلسه ستاد تسهیلات سفر که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: آستارا یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان‌ اینکه در ایام تعطیلات شاهد حضور بی‌شمار گردشگران در این شهر مرزی و بندری هستیم، افزود: باید با تدابیر لازم، مشکلی از لحاظ تامین کالاهای اولیه برای همشهریان و مسافران نداشته باشیم.

 

وی بر رفع نواقصات در محل‌های ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی تاکید کرد.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه ۸۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در شهرستان آستارا فعالیت دارند، گفت: برپایی نمایشگاه‌های تولیدات بومی از سوی شهرداری مورد توجه باشد.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا از برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌‌های فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و تصریح‌کرد: جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی به همت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان‌اینکه در ایام نوروز خیمه‌های معرفت در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برپا و طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود،اضافه‌کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیل نوروز در آستارا حضور داشته باشند.

 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی به هیچ عنوان توقف کامیون‌های ترانزیت خارجی را در حاشیه جاده نخواهیم پذیرفت، گفت: نیروی انتظامی، پلیس‌راه، پلیس راهور، گمرک، پایانه مرزی و راهداری باید با همکاری‌های مداوم این مسئله را به طور کامل مدیریت کنند.

 

*نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ورودی‌های شهر آستارا برپا می‌‎شود

«مجتبی آب‌روشن» نیز در این جلسه،اظهارکرد: قرن جدید«قرن امید» نامگذاری شده و جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا از مسئولان اماکن اقامتی و پذیرایی خواست واحدها را ضدعفونی کرده و از پذیرش افراد بیمار به ویژه بیماران کرونایی پرهیز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز از واحدها بازدیدهای مشترک صورت می‌گیرد، افزود: بانک‌ها در این ایام  دستگاه‌های خودپرداز را فعال نگه داشته و شارژ اسکناس انجام دهند.

 

آب‌روشن با بیان‌اینکه در ایام تعطیلات نوروزی شاهد حضور بی‌شمار مسافرین و گردشگران در آستارا خواهیم بود، گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در تامین مرغ، گوشت، نان و سایر اقلام تدابیر لازم را بیاندیشد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: در ایام عید نوروز با توجه به جمعیت شناوری که در آستارا خواهیم داشت ظرفیت پخت نان بیشتر شود.

 

آب‌روشن خاطرنشان‌کرد: ایجاد فروشگاه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهر در برنامه است و بروشورهایی نیز آماده شده که توسط دفاتر خدماتی و رزواسیون در بین مسافرین توزیع می‌شود.

 

 

کد خبر 1155203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha