غرس ۱۰هزار و ۴۰۰نهال به نیت شهدای مازندران/برای استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران رایزنی می کنیم

کهنسال گفت:۷ هزار و ۲۲۱ نفر بیکار از جامعه ایثارگری و جانبازان ۲۵ درصد به بالا داریم که ۶۷۱ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکارند که باید تعیین تکلیف شوند، ۴۰۰ نفر در آزمون بند(چ)ماده ۷۸ شرکت کردند که ۲۳۲ نفر به‌جز ۱۰ نفر جذب شدند که پیگیر هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سعید کهنسال» امروز (۱۶اسفند) در نشست خبری با محوریت روز بزرگداشت شهید ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، با بیان اینکه ۱۰اسفند تا۲۲اسفند به عنوان  دهه شهید نامگذاری شده، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه معنوی است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان مازندران عادی نگاری در دستگاه معنوی موجب خسران می شود،گفت:  ۷۰ درصد سیاست‌های راهبردی مدیران با شکست مواجه شد علتش هم این است که پیوست عملیاتی برایش تعریف نشد.

 

وی با تاکید بر لزوم داشتن نگاهی تحولی، افزود: توجه به ظرفیت‌یابی در این راستا ضروری است که مقدمه آن ظرفیت‌سازی است، از این رو جای خالی نگاه مطالبه‌گری در بخش قوانین عقب‌مانده در حوزه ایثارگری احساس شد.

 

کهنسال تصریح کرد: ما نگاه به فرصت‌ها و برنامه‌هایی که در استان وجود دارد را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های این دستگاه تحولی است، افزود: تلاش داریم استعدادهایی که در سطح بنیاد و استان وجود دارد باید شناسایی و احصا شود.

 

کهنسال با بیان اینکه ظرفیت سازی ها باید منجر به تولید ثروت شود، ادامه داد: مطالبه گری در بخش قوانین معطل مانده در حوزه بنیاد شهید و امورایثارگران را در دستور کار داریم.

 

وی با بیان اینکه برای تمامی نیروهای درون سازمانی در همه رده ها برای تشکل مویرگی نقش تعریف شده، گفت: در حوزه اشتغال نگاه ما اینکه با ایثارگران که شغل ایجاد کردند همراه شویم .

 

کهنسال با بیان اینکه برنامه عملیاتی باید تا۲۴اسفند احصا شود، افزود: برای تحقق این مهم تمامی شهرستان ها پایش شده است.

 

وی از تشکیل کارگروه کمیته ایثارگران خبر داد وگفت: تبدیل وضعیت ها براساس قانون باید تمامی فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰درصد صورت گیرد.

 

کهنسال با بیان اینکه ۷۰درصد جنس ماموریت های بنیاد با سپاه مشترک است، اضافه کرد: تلاش داریم تاسال۱۴۰۱ اشتغال جامعه ایثارگری را با همراهی دستگاه های اجرایی، نهادها و سپاه مرتفع نماییم.

 

وی با بیان اینکه هر فعالیتی که می خواهیم در حوزه ایثار و شهادت انجام دهیم ارزشمند است و هیچ نیکی بالاتر از خدمت به جامعه ایثارگری و خانواده های معظم شهدا وجود ندارد.

 

کهنسال با اشاره به اهمیت  جهاد تبیین و لزوم نقش آفرینی اصحاب خبر و رسانه برای تحقق این مهم، گفت: امنیت امروز را مدیون ایثار شهدا و خانواده های معظم این مردان خدایی هستیم و باید دستاوردهای این حوزه بازگو و تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه تمامی پرچم های گلزارهای شهدا استان تعویض شده، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی نیز مورد توجه است.

 

کهنسال از اجرای طرح سپاس با هدف تکریم خانواده های معظم شهدا خبر داد و اضافه کرد: همچنین اعزام جامعه ایثارگری را به مشهد مقدس خواهیم داشت .

 

وی با بیان اینکه ۴۸ائمه جمعه سراسر استان با جانبازان دوران دفاع مقدس دیدار و سرکشی داشتند، افزود: مطابق قانون ۲۰درصد فعالیت های دستگاه های فرهنگی باید به حوزه ایثار و شهادت اختصاص داده شود.

 

کهنسال با بیان اینکه عیادت از والدین شهدا در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ویزیت رایگان خانواده های معظم شهدا نیز مورد توجه است.

 

وی با بیان اینکه از ۱۴۰فرزند شهید و کارمند موفق بنیاد شهدا و امورایثارگران روز۲۲اسفند به بهانه روز شهید با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران تجلیل به عمل خواهد آمد ، گفت: اکران تئاتر صحنه ای در حوزه هنری استان را خواهیم داشت.

 

کهنسال از غرس ۱۰هزار و ۴۰۰نهال به یاد شهدای استان خبر داد و افزود: تجلیل و تقدیر از فرهنگیان، تجلیل از منتخبین جشنواره ملی ایثار، تجلیل پزشکان و کارمندان جامعه ایثارگری دانشگاه علوم پزشکی  میزخدمت و افتتاح و بهره برداری از یادمان های شهدا را خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: مطابق آمار سپاه ۱۰هزار و ۴۰۰شهید در استان داریم که بخشی مفقود الاثر هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران ادامه داد: در بنیاد شهید مازندران۳۴ هزار و ۲۲۴ جانباز و ۲ هزار و ۶۱ نفر آزاده داریم.
 

 

کهنسال اضافه کرد: در مجموع ۷ هزار و ۲۲۱ نفر بیکار از جامعه ایثارگری و جانبازان ۲۵ درصد به بالا داریم که ۶۷۱ فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار بودند که باید تعیین و تکلیف شوند، ۴۰۰ نفر در آزمون بند (چ) ماده ۷۸ شرکت کردند که ۲۳۲ نفر به‌جز ۱۰ نفر جذب شدند که پیگیر آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه از ۱۰ هزار و ۲۲۷ مزار شهید ۶۳.۳ درصد آن ساماندهی شد، عنوان کرد: ‌۲ هزار و ۹۴۹ مزار باقی مانده که نیاز به صرف مبلغ ۳۵ میلیارد تومان دارد، از سفر معاون ریاست جمهوری ۶ میلیارد تومان منهای اعتباراتی که از سازمان تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای دریافت کردیم و در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه در این بخش برای سال آینده درنظر گرفته شد.

کد خبر 1155240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha