رسالت اصلی زنان در حوزه تربیت و آینده سازی است

مصطفی پور با بیان اینکه اگر می خواهیم آینده کشور به دست نسلی سالم و سرزنده باشد، باید به نقش اساسی بانوان بپردازیم گفت: رسالت اصلی زنان در حوزه تربیت و آینده سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی پور» دوشنبه( ۱۶ اسفند) در ششمین نشست کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان، بانوان را پرورش دهنده آینده سازان جامعه دانست و به ارتقای تحصیلات عالی زنان و لزوم برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت اشاره کرد و گفت: بانوان از توانایی و فرهیختگی بیشتری برخوردار هستند.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان افزود: اگر می خواهیم آینده کشور به دست نسلی سالم و سرزنده باشد، باید به نقش اساسی بانوان بپردازیم.



وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه به نقش کلیدی بانوان در حرکت های فرهنگی و اجتماعی اشاره دارند و طبق فرموده معظم له، اگر زنان در حرکت های اجتماعی ملت جامعه حضور نداشته باشند این حرکت ها موفق نخواهند بود.



مصطفی پور بیان کرد: باید در حوزه های مختلف برای نقش آفرینی زنان برنامه ریزی داشته باشیم.



مصطفی پور با اشاره به اینکه  دشمن می خواهد همان نسخه ای که غرب را دچار سقوط کرده برای جامعه اسلامی به ویژه زنان ما بپیچد گفت: تلاش دشمن دور کردن کانون خانواده از هم و کم رنگ کردن نقش مادری است.



وی رسالت اصلی زنان را در حوزه تربیت و آینده سازی دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال جایگزین کردن ارزش هاست و شاهد هستیم که برخی از خانواده ها به جای فرزندآوری، عواطف مادری را خرج یک حیوان می کنند.



وی زن و مادر را محور خانواده دانست و گفت: زن باید به این آینده سازی افتخار کند.



مصطفی پور در ادامه به اوج فداکاری مادران و همسران شهدا و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: مادران، همسران شهدا و ایثارگران الگوهای تربیتی جامعه هستند از این رو برای تربیت نسل آینده باید از فرهنگ و معارف دفاع مقدس کمک بگیریم.



وی در ادامه در خصوص بحث فرزند آوری و رعایت عفاف و حجاب گفت: باید از ابزار هنر بهره بگیریم و از همه ظرفیت ها برای تبیین آن استفاده کنیم.



مصطفی پور، خاطرنشان ساخت: امروزه حوزه تهاجم دشمن عوض شده و به سمت محیط زیست رفته است، از این رو عرصه دفاع مقدس ما نیز تغییر کرده و باید دفاع مقدس را به جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی تبدیل کنیم.

کد خبر 1155259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha