جلوه شعر، ادب و نویسندگی در کانون آل یاسین برخوار

شعر، ادب و نویسندگی در کانون فرهنگی و هنری آل یاسین شهرستان برخوار جلوه یافته و به عنوان کانون شایسته تقدیر فهما معرفی شده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یکی از جلوه های ارزشمند و حائز اهمیت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، توجه به شعر، ادب و نویسندگی است که در رواق قلم ساماندهی و مراکز فعال در این حوزه ظرفیت خود را به نمایش می گذارند.

 

کانون های فرهنگی و هنری که در این عرصه ها با بکارگیری ظرفیت فعال و توانمند وارد شده اند، بر اساس فعالیت این اقدامات جنبه هنری را تقویت و از جنبه دیگر به شناسایی و رشد استعدادها کمک کرده اند و‌ این اقدامات باعث تولید محتوا در فضای مجازی شده است.

 

رقابت فهما زمینه ای را ایجاد کرد تا کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این جنبه هنری نیز پیشگام و مراکز فعال شناسایی و وارد عرصه فعالیت شوند.

یکی از کانون هایی که امسال در سومین دوره از رویداد فهما در رواق قلم شناسایی و پتانسیل بالقوه این مرکز معرفی شد، کانون فرهنگی و هنری آل یاسین شهرستان برخوار بوده که در جایگاه شایسته تقدیر قرار گرفت.

 

شعر، ادب و نویسندگی با برگزاری محافل ادبی و چاژ کتاب در کانون فرهنگی و هنری آل یاسین شهر حبیب آباد از توابع شهرستان برخوار جلوه یافته و به عنوان کانون شایسته تقدیر فهما معرفی شده است.

 

انتشار سه عنوان کتاب از اعضای کانون

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آل یاسین شهرستان برخوار به انتشار سه جلد کتاب با عنوان های خاطرات شهدا، گلواژه های طنز و سایه سار اشاره کرد و اذعان داشت: این اقدام توسط سه عضو کانون انجام شده است.

 

«مجید غفور نژاد« افزود: علاوه بر چاپ کتاب برگزاری محافل ادبی، نشست های کتابخوانی، معرفی کتاب و شب شعر توسط بچه های مسجد انجام می شود.

 

وی به فعالیت های دیگر فرهنگی و هنری کانون اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری نشست های فرهنگی، تکریم مناسبت ها، فعالیت های عام المنفعه، کلاس های آموزشی و توسعه فرهنگی در طول سال انجام می شود.

 

محرومیت زدایی بچه های کانون آل یاسین

یکی از اقداماتی که در بسیاری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد توسعه یافته، توجه به محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان است که در دوران کرونا تجلی خاصی داشت.

این فعالیت ها که در رواق همدلی ساماندهی شده بود، در کانون فرهنگی و هنری آل یاسین با نگاه و همت والایی در حال انجام است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آل یاسین شهرستان برخوار در این خصوص گفت: 200 خانوار نیازمند و دارای چالش های معیشتی در سطح شهر شناسایی شده اند و با کمک خیرین و با محوریت کانون مورد حمایت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: یک میلیارد و 200 میلیون ریال کمک مردمی برای این کار در راستای همدلی و مواسات انجام گرفت که برای شب عید هم با کمک مردم این موضوع مهم باز تکرار خواهد شد.

کد خبر 1155425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha