ماه شعبان، فرصت خودسازی انسان است

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت استفاده از فرصت ها برای خدمت به خلق خدا تاکید کرد و گفت: ماه شعبان فرصت مناسبی برای خودسازی است که باید از آن بهره برد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به ایام پایانی سال اظهار داشت: روزها به سرعت سپری می‌شوند و زمان می‌گذرد و نکته قابل توجه اینکه روزهای گذشته دیگر برنمی‌گردند.

 

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه فرصت‌های ایجادشده برای ما همیشگی نیستند و یک روز تمام می‌شوند، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که مسئولیت‌ها میدان است و هر کس می‌آید بعد از مدتی می‌رود و مسئولیت به فرد بعدی سپرده می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خودمان را باید در برابر 2 دادگاه ببینیم، افزود: اول؛ دادگاه عدل الهی است و تردیدی در آن نیست چرا که آن کس که قضاوت می‌کند، همه چیز را دیده و طبق آیات قرآن کریم، تمام مکان‌ها و اعضا و جوارح ما در آن دادگاه، شهادت خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه دادگاه بعدی، افکار عمومی است، تصریح کرد: همانطور که ما درباره دیروزی‌ها قضاوت می‌کنیم، آیندگان نیز درباره ما قضاوت خواهند کرد هر چند شاید با حرکت‌های جهت‌دار و پوچولیستی بتوان فضایی برای افکار عمومی ایجاد کرد اما در نهایت از روی وجدان، قضاوت می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بنا بر این نیست که همه مشکلات، یکشبه حل و اصلاح شوند بلکه باید تلاش کرد ضمن اینکه از دور نمی‌توان نظر داد بلکه باید وارد کار شد و مسئولیت را پذیرفت و سپس نسبت به کار مربوطه نظر داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در ماه شعبان اظهار داشت: شعبان، تنها ماهی است که هیچ عزایی در آن وجود ندارد و امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه فرمودند که شعبان، غرق در رحمت پروردگار است و  روزه، استغفار، احسان، اذکار، صله ارحام و دستگیری از نیازمندان از محورهای ماه شعبان برای خودسازی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در شهرسازی و معماری ایرانی– اسلامی، اهتمام به احیا و توسعه نمادهای ایرانی– اسلامی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید دارند لذا از شهرداری انتظار می‌رود که اهمیت خاصی به این نکته، قائل شوند.

 

امراله حسنی با بیان اینکه هیچ اثری از معماری ایرانی– اسلامی در برخی خیابان‌های شهر زنجان دیده نمی‌شود، افزود: متاسفانه دغدغه رهبر انقلاب در این زمینه فراموش شده در حالی که در نقشه مهندسی کشور نیز امده که نمادسازی و بازنمایی فرهنگ مقاومت و ایثار در معماری و شهرسازی متناسب با اقشار مخاطبان باشد.

 

 

کد خبر 1155591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha