۱۰۰ هزار نفر در طرح ولایت فارغ‌التحصیل شدند/آغاز پذیرش دوره تربیت مدرس مرکز آموزش‌های آزاد

رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره): گفت: در طول ۲۵ سال گذشته تاکنون، ۱۰۰ هزار نفر در طرح ولایت فارغ‌التحصیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام دکتر قاسم شبان نیا عصر امروز در نشست خبری با موضوع آغاز پذیرش دوره مدرس و طرح ولایت اظهار داشت: 25 سال قبل طرح ولایت کار خود را به عنوان تفکری در مقابل مادی گرایی سکولار در دنیا آغاز کرد و از همان ابتدا، حرفهای زیادی برای گفتن داشته است.


رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) افزود: این طرح به طور جدی مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده و آن قدر اهمیت داشته که رهبری در برخی برهه‌ها ورود پیدا کرده و دستورانی داده‌اند تا به شکل بهتری برگزار شود.

 

وی بیان کرد: یکی از افرادی که تفکرات‌اش در این طرح بسیار تاثیر گذار بود مرحوم مصباح یزدی بنیانگذار طرح ولایت است و بارها تاکید می کرد طرح ولایت حاصل 80 سال تلاش من و توشه‌ای برای آخرت است.

 

حجت الاسلام دکتر شبان نیا عنوان کرد: 100 هزار نفر در 25 سال در طرح ولایت فارغ التحصیل شده‌اند که از اقشار مختلفی از جمله طلاب و دانشجویان و نهادهایی چون بنیاد شهید و ناجا و بنیاد علمی نخبگان و آموزش و پرورش هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: حتی صورت تخصصی مبانی را برای اعضای هیات علمی داشته‌ایم و با توصیه رهبری این طرح همواره در حال بررسی است، در طرح ولایت مباحث مبانی اندیشه اسلامی و مبانی معرفتی مورد توجه است و توانسته تاثیرات زیادی بر جای بگذارد و بسیاری از شبهات ویژه نسل جوان را پاسخ گوید.

 

رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) گفت: در نظام سلطه شبهاتی وجود دارد که ناظر بر ولایت فقیه و مباحث عقیدتی است و اگر افراد بر کتاب های 6 گانه طرح ولایت مسلط باشند از نظر فرهنگی و فکری واکسینه می شوند و می توانند پاسخگوی شبهات نیز باشند، در این باره پیشرفت‌ها و تحولات خوبی نیز در پاسخ گویی به شبهات داشته ایم.

 

وی افزود: رهبری فرمودند هر کاری انجام دهیم، اگر مبانی، معرفتی نباشد موفق نیست، چه بسا اگر به مبانی معرفتی مسلط نباشند دچار لغزش شوند؛ باید توجه داشت طرح ولایت دشمنانی جدی نیز دارد، زیرا مادی گرایی و سکولار را به چالش کشیده است.

 

حجت الاسلام دکتر شبان نیا بیان کرد: از این رو رهبری فرمودند این طرح در هر کجا برگزار شود از نظر تامین محتوا برعهده موسسه امام خمینی است و در بند 4 دستور رهبری ذکر شده تامین استاد و منابع از این جا باشد.

 

وی عنوان کرد:در تامین استاد نیز نگاه سخت گیرانه ای داریم و کیفیت را فدای کمیت نکرده ایم، بسیاری از دوره‌ها نیز به زبان فارسی برگزار شده و دوره ها با زبان عربی در حال برگزاری است و کتاب هایی نیز به عربی ترجمه شده است.

 

رئیس مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: برخی از دوره ها نیز در کشورها و قاره های دیگر در حال برگزار است، با توجه به اینکه حاکمیت سکولار در جهان است، برخی در در این کشورها نسبت به این موضوع دغدغه مند هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: این طرح میان اهل سنت نیز مورد استقبال واقع شده و مربوط به مبانی معرفتی است که اهل سنت نیز دست به گریبان این مباحث هستند.

 

حجت الاسلام دکتر شبان نیا گفت: به غیر از دوره های حضوری، دوره های مجازی نیز وجود دارد و ظرفیت مهمی است، همچنین دوره هایی را برای تربیت مدرس داریم، چرا که وظیفه سنگینی بر دوش اساتید است و افرادی با شرایط خاص گزینش می‌شوند.

 

وی افزود:در حال حاضر دوره های متمرکز و غیر متمرکز در حال برگزاری است و دوره های دانش افزایی برای طلاب داریم، توسعه طرح ولایت و گفتمان طرح باید کشوری شود.

 

حجت الاسلام مهدی غیاثی مسئول اجرایی مرکز نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد در اجرای طرح در سال جاری تصریح کرد: کل فراگیران طرح 8 هزار و 185 نفر و همه فراگیرانی که دوره آنها به اتمام رسیده 6 هزار و 830 نفر هستند.

 

وی عنوان کرد: 11 کلاس ویژه روحانیون ناجا و 36 کلاس برای فرماندهان و 14 کلاس برای سربازان ناجا برگزار شده است، در سال جاری 1 هزار و 577 استاد در دوره ها حضور دارند و 6000 مدرک صادر شده است.

 

حجت الاسلام غیاثی اظهار داشت: 3 هزار و 800 نفر از فعالین فرهنگی و معلمین و دانشجویان زیر نظر بنیاد علوی و 1 هزار و 295 نفر زیر تظر بنیاد شهید و 282 نفر دانشگاه فرهنگیان و 70 روحانی ارتش و 250 نفر از طلاب و 700 نفر از دانشجویان این دوره ها را سپری کرده اند.

کد خبر 1155624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha