لزوم سامان‌دهی وضعیت نمازخانه‌ها در اماکن گردشگری کردستان

رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان، گفت: ساماندهی وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی و اماکن گردشگری، تفریحی و تاریخی استان در ایام نوروز امری مهم و ضروری است.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اکبر عظیمی رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان در دیدار با گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار داشت: «مسئولان و متولیان اجرایی، به  مقوله نماز و فراهم کردن مکان‌های مناسب با رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد استانی پیشگیری از کرونا توجه داشته باشند تا در ایام نوروز و ورود گردشگر به استان با مشکل خاصی مواجه نشویم.

 

 

رئیس ستاد اقامه نماز استان کردستان، به ضرورت توجه به نقش نماز در سفرهای نوروزی تأکید کرد و افزود: «به‌دلیل استقبال میهمانان نوروزی از سفر به استان در ایام نوروز، لازم است نظارت و بازرسی به نمازخانه‌ها بهبود یابد تا بتوان خدمات معنوی مناسبی به مسافران و گردشگران ارائه کرد.

 

 

وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان دارای ظرفیت‌های مناسبی است که انتظار می‌رود از این ظرفیت‎ها برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و افزایش رفاه و آسایش مسافران استفاده شود.



آماده‌سازی اماکن فرهنگی تاریخی کردستان برای نوروز

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، در این دیدار گفت: در راستای خدمات‌رسانی شایسته و مطلوب به مسافران نوروزی، اماکن فرهنگی تاریخی کردستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برای نوروز 1401 آماده‌سازی و ساماندهی شده است.

 

 

یعقوب گویلیان با اشاره به اینکه نوروز سال جدید با حجم بالای مسافران مواجه خواهیم شد، اظهار داشت: «رصد وضعیت بهداشتی محل‌های اقامه نماز در مسیرهای گردشگری و اماکن بین‌راهی کردستان همواره در دستور کار کارشناسان فعال این اداره‌کل بوده و در ایام نوروز به‌منظور ورود گردشگران به استان این روند با حساسیت بالایی بررسی می‌شود.

 

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، بیان کرد: با توجه به اینکه مراکز بین‌راهی، تاریخی و گردشگری استان در ایام نوروز بیشترین مراجعه کننده را دارد، این اداره کل تمام امکانات خود را برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران و گردشگران نوروزی به‌کار می‌گیرد.

 

 

وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ترویج نماز، برگزاری مسابقه‌های مذهبی با حضور خانواده کارکنان و جشن تکلیف فرزندان آن‌ها و انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های نمازی، همواره جزو دستگاه‌های برتر اجرایی استان بوده است.

 

 

گویلیان عنوان کرد: امیدواریم با تقویت زیرساخت‌های گردشگری و رعایت نکات بهداشتی ابلاغی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا، خدماتی مطلوب به میهمانان و مسافران نوروزی ارائه دهیم.

 

 

در پایان این دیدار از خدمات و تلاش‌های محمدحسین محمدی مسئول امور اداری و دبیرستاد اقامه نماز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اهدا لوحی، تقدیر شد.

کد خبر 1155628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha