صدور بیش از ۹۵ هزار سند مالکیت در سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹۵ هزار سند مالکیت صادر و نیز ۱ هزار و ۳۰۶ سند مالکیت به مالکین روستایی و شهری تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مصطفی بیک مداح» اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 1 هزار و 306 سند مالکیت به مالکین روستایی و شهری تحویل و 271 رای جهت صدور اسند صادر گردیده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین پیش بینی می شود در سال آینده ، شاهد صدور 1170 سند شهری و 3830 سند روستایی باشیم که در صورت تحقق آن ، نسبت به امسال رشد 4 برابری در این زمینه خواهیم داشت.

 

بیک مداح افزود: در راستای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی مسکن در زمینه صدور سند برای روستاهایی که تهیه طرح هادی صورت پذیرفته و عرصه  آن در مالکیت بنیاد مسکن باشد یا شامل مستثنیات باشند ، بنیاد مسکن با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک اقدام به صدور سند میکند .

 

وی همچنین ادامه داد : اخیرا قسمتهایی از استان تحت پوشش نقشه برداری ثبتی قرار گرفته که اگر نهایی و عملیاتی شود در زمینه صدور اسناد برای مردم استان  شاهد جهش مثبتی خواهیم بود .

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به اهمیت سند دار کردن املاک در استان اشاره کرد و گفت:  از مزایای صدور سند می توان به مستند شدن املاک، احراز هویت مالکین ، ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، استفاده از اسناد برای اخذ تسهیلات ساخت مسکن و ضمانتهای حقوقی و قضایی و کاهش نگرانیها در خصوص تغییر مالکیت اشاره داشت.

 

بیک مداح در ادامه گفت: طی برنامه های متعدد سند دار کردن املاک و مسکن روستایی با اولویت روستاهای دارای جمعیت بیشتر ، مطابق برنامه های دولت اجرا گردیده است، اما وجود مشکلاتی همچون جمعیت کم و وجود بافت روستاها در اراضی ملی، زمینه صدور سند را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

کد خبر 1155751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha