پیام نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران به مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد

نماینده ولی فقیه واستاندار مازندران درپیامی به مناسبت ۱۸اسفند آوردند:کانون های مساجد می توانند باعمق بخشیدن به موضوعات اصلی و رویدادهای مطرح جامعه و با ارایه راهکارهای مهم علمی و دینی، نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش ‏هاى اسلامى باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری و«سید محمود حسینی پور» استاندار دیار علویان به مناسبت ۱۸اسفند ماه، بیست و نهمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، پیام مشترکی را صادر کردند که متن کامل آن به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله «من کان القرآن حدیثه و المسجد بیته، بنی الله له بیتاً فی الجنة؛ کسی که سخنش قرآن و خانه‌اش مسجد باشد، خداوند برای او در بهشت خانه‌ای بنا می‌کند».

 

قرآن کریم گرانقدرترین وارزشمندترین میراث فرهنگی اسلام و دریچه ای  است به  سوی نور و مساجد پایگاه عروج انسان از خاک به افلاک و  بهترین پایگاه برای ترویج دین، ارزش های اسلامی و کارکردهای فرهنگی، اعتقادی و پشتوانه سلامت زندگی اجتماعی است، و نقش مساجد امروز در مقابله با آسیب های اجتماعی و جنگ نرم دشمنان با سلاح علم،اخلاص و عمل در حفظ دستآوردهای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با عمق بخشیدن به موضوعات اصلی و رویدادهای مطرح جامعه و با ارایه راهکارهای مهم علمی و دینی، نماد یک جامعه اسلامى و نمونه عینى حاکمیت ارزش ‏هاى اسلامى باشند  بنابراین، تحقق ارزش‏هایى از قبیل تقوا، علم، جهاد، برادرى، مساوات و عدالت‏باید از مسجد آغاز شود. و نقش عالمان دینی در گسترش این مهم بسیار با اهمیت می باشد.

 

لذا ارتباط قرآن، مسجد و عالمان دین، پیوندی ناگسستنی و همچون پیوند کتاب، مدرسه و معلم است که مسیر پیشرفت فرهنگی از دل این مثلث‌حیات بخش می‌گذرد.و مساجد در فرهنگی شیعی و دینی ما ، کلاس دین و درس سیاست و درس رزمندگی با دشمنان دین است.

 

اینک در 18 اسفند مصادف با بیست و نهمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به فرمان مقام معظم رهبری، از تلاش های وافر و خستگی ناپذیر ائمه محترم جماعات، هیئات امنا و اعضای پایگاه مقاومت بسیج، خصوصا مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ولایتمدار مازندران در مقابله با تهاجم فرهنگی منحط استعمارگران تشکر نموده و از خداوند منان آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت در سایه سار قران واهل بیت(علیهم السلام) برای همه مدافعان فرهنگی در سنگر مساجد داریم. 

کد خبر 1155767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha