کانون های مساجد بعنوان پایگاه فرهنگی موثر در مساجد است

فاضلی زاد، گفت: کانون های مساجد بعنوان پایگاه فرهنگی موثر در مساجد است که در سطح استان و شهرستان ها و حتی در روستاها توانسته است بعنوان پایگاهی برای جوانان و نوجوانان در عرصه فرهنگ و دین برنامه های داشته باشد و موثر عمل کنند.

بهرام فاضلی زاد ضمن تبریک ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:کانون های مساجد یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، که از سال ١٣٧٢ رسماً آغاز به فعالیت نموده و تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌‎مند و مستعد بوده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: در راستاي مأموريتي که شوراي عالي انقلاب فرهنگي درزمينه‌ي مقابله با تهاجم فرهنگي به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي واگذار کرده بود و به جهت احياي نقش واقعي فرهنگي و تبليغي مساجد، هيأت هماهنگي و نظارت بر کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور در اسفندماه سال ۱۳۷۱بر طبق مصوبه‌ي ۳۰۲ شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأسيس شد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امروزه شرایط موجود جامعه شرایط خاصی است و متاسفانه تهاجم فرهنگی اکنون به شبیخون فرهنگی تبدیل شده است و این درحالی است که بسیاری از کشورهای جهان با ورود سیاست هالیوودی به مباحث فرهنگی آنها فریادشان بلند شده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: نقش مساجد در راستای تربیت جوانان انقلابی بسیار مهم  است و ضروری است برنامه‌ها و فعالیت ها مسجد محور باشد و جوانان می بایست متصل به مساجد و روحانیت باشند و برای مقابله با تهاجم فرهنگی و هجمه‌های سنگین فضای مجازی خودرا با دانش و اطلاعات روز تجهیز کنند.
 

کد خبر 1155780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha