مهرواره هنر در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گفت: به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، مهرواره هنر در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در مصاحبه مجازی با رسانه‌های استان با اشاره به برگزاری مهرواره هنر در سنندج همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی مساجد اظهار کرد: با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد از خانواده مداح و مولودی خوان نامور ایران زمین زنده یاد خلیفه میرزا آغه غوثی تجلیل و قدردانی خواهد شد.


وی افزود: در اختتامییه دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی (خه لات) استان کردستان نیز از استاد برجسته نقاشی و طراحی، فردین صادق ایوبی قدردانی و تجلیل خواهد شد.

 


دبیر شورای فرهنگ عمومی در خصوص این دو شخصیت فرهنگی و هنری گفت: قدردانی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین نامداران و مشاهیر، سنتی حسنه و از نشانه‌های بالندگی و توسعه یافتگی هر جامعه است بر این اساس این اداره‌کل به مناسبت‌های گوناگون و به فراخور جایگاه و شخصیت فرهنگی مشاهیر و نامداران و نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری قدردانی می‌نماید.

 


وی ضمن تبریک و تهنیت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: هر ساله به مناسبت ۱۸اسفند از فعالان و کانون‌های فرهنگی و هنری برگزیده سطح استان تجلیل و قدردانی می‌شود به همین مناسبت علاوه بر شخصیت برجسته دینی و هنری زنده یاد میرزا آغه غوثی از کانون‌های برگزیده فرهنگی و هنری مساجد سطح استان نیز به صورت ویژه قدردانی و تجلیل خواهد شد.

 


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: کسب و کارها و محصولات فرهنگی برای دومین سال صاحب جشنواره‌ای متفاوت و تاثیرگذار در ترویج و گسترش اقتصاد فرهنگ شده است امسال در کنار قدردانی و تجلیل از شخصیت هنری و استاد برجسته نقاشی فردین صادق ایوبی از برگزیدگان دومین جشنواره کسب وکارها و محصولات فرهنگی نیز قدردانی خواهد شد.

 


وی در خصوص دومین جشنواره کسب وکارها و محصولات فرهنگی(خه لات) گفت: در این دوره 178 اثر در بخش های مختلف شامل هدایای فرهنگی عروسک سازی, صنایع دستی چوبی، زیورآلات و هنرهای تزیینی، آلات و سازهای موسیقی، هنرجولایی وفرض دستبافت، صنایع چاپ و بسته بندی به دبیرخانه ارسال شده است، با داوری‌های انجام شده از برگزیدگان این دوره قدردانی و لوح تقدیر و هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

کد خبر 1155818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha