تجربه کانون های مساجد در حوزه اجتماعی موجب موفقیت آنها در جهاد تبیین است

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اینکه کانون های مساجد می توانند افراد را برای انجام وظایف در اینده کشور تربیت کنند گفت: تجربه کانون های مساجد در حوزه اجتماعی و فرهنگی می توانند این نهادها را درجهاد تبیین موفق کند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهاد تبیین گفت: در تعریف  مساجد باید تعبیر امام خمینی(ره) را را تعقیب کنیم که فرمودند مساجد سنگر هستند  سنگرها را حفظ کنید این کلان فقط به  معنای برگزاری نماز، احیاء  و مراسم صرفا عبادی و معنوی نیست .

 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود:  در حقیقت  مساجد کانون هایی باید در جامعه باشند که در آن همیشه باید برای دفاع از عقل، اعتقاد، فکر، عقیده، ناموس در تمام سنگرهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آماده باشند.

 

وی گفت : این کانون های  به عنوان مراکزی برای هدایت و تربیت نسل جوان محسوب می شوند ، این کانون ها می توانند افراد را بسازند و آماده انجام وظایف و مسئولیت های بزرگ در آینده کشور  بکند.

 

دبیر سابق جامعه وعاظ تهران  ادامه داد: باید جهاد تبیین را برای تمام افراد جامعه بیان کنیم و تمام اقشار جامعه متناسب با جایگاه آنها در این حوزه موظف هستند و کانون های مساجد می توانند در این زمینه با استفاده از ظرفیت عظیم جوانان در کشور پیشگام باشند و بعنوان قرارگاه فرهنگی جامعه در توسعه و ترویج و تبیین جهاد تبیین در سطوح مختلف جامعه موثر باشند.

 

وی اظهار کرد: از بسیج فقط نباید در شرایط بحران و واکسیناسیون بهره برد بلکه هر نهاد و سازمانی در جایگاه خود می تواند در موضوع تبیین به وظایف خود عمل کند در مورد کانون های فرهنگی مساجد با توجه به سابقه و تجربه در حوزه فرهنگی می توانیم در موضوع جهاد تبیین بهره ببریم.

کد خبر 1155906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha