برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب به مناسبت اعیاد شعبانیه در مراغه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه از آغاز به کار نمایشگاه کتاب مراغه توسط انتشارات نیلوفر نقره‌‎ای تهران همزمان با اعیاد شعبانیه و در آستانه آغاز سال نو شمسی خبر داد.

«احمد دادرس فیاضی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبربز، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد بزرگ شعبانیه؛ به تبیین مهم ترین رویداد های فرهنگی شهرستان در این ماه گرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه؛ آغاز به کار نمایشگاه بزرگ کتاب مراغه را از برکات وجود ائمه اطهار و ماه پرمیمنت شعبان عنوان کرد و گفت:  این نمایشگاه با بیش از 4 هزار عنوان کتاب در موضوعات ادبی، علمی، روانشناسی، دینی، کودک، بازی‌های فکری در محل مجتمع فرهنگی هنری مراغه آغاز به کار کرد.

فیاضی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه مزبور، فرا رسیدن مناسبت های بسیار ارزشمند اعیاد شعبانیه، سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) و نیز فرا رسیدن بهار و آغاز سال نو و نیز لزوم ایجاد فضای فرهنگی در شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: البته تعمیق فرهنگ مطالعه و ارتقای سرانه مطالعه در جامعه و بین مردم، همچنین کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر و نیز معرفی تازه های کتاب و دسترسی آسان مردم به آن از جمله دیگر اهداف این نمایشگاه می باشد .

دادرس یادآور شد: نمایشگاه بزرگ کتاب مراغه با ارائه کتاب تا سقف 50 درصد تخفیف، از 11 اسفند ماه جاری لغایت 11 فروردین سال نوی شمسی، همه روزه از ساعت 9 الی 21 میزبان حضور علاقه مندان، فرهنگ دوستان و همچنین گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه همچنین از نمایش آثار نقاشیخط طه کفیل افشار خوشنویس توانای مراغه با عنوان « 21 پرده بهشتی » در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه خبر داد و افزود: نمایشگاه «21 پرده بهشتی» طه کفیل افشار ؛ متشکل از 24 اثر ارزشمند نقاشیخط ؛  اسفند 1400 و نوروز 1401در بخش نمایشگاه مجازی هنرمندان مراغه در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به آدرس https://maraghe.farhang.gov.ir به نمایش درآمده است .

دادرس یادآور شد: طه کفیل افشار فرزند هنرمند نام آور مراغه استاد هادی کفیل افشار ، دارای درجه ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران است که تاکنون از محضر اساتید بزرگی چون علی حسین امینی ، سعید اصغری، هادی کفیل افشاری و اکبر نیکخو بهره برده و ضمن شرکت در ورک شاپ های مختلف طراحی و خوشنویسی، موفق به احراز رتبه در چندین جشنواره خوشنویسی نیز شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه همچنین از چاپ کتاب »و دیگر چه؟» اثر معصومه کیومرثی  در این ایام مبارک خبر دادو گفت: این کتاب از سری داستان‌های نگارش یافته توسّط مؤلّف است که توسّط انتشارات منشور سمیر منتشر شده و زهرا احمدی  طراحی جلد و صفحه آرایی آنرا به عهده داشته است .

وی ادامه داد: کتاب «و دیگر چه؟» که در قطع رقعی و در 166 صفحه به چاپ رسیده است.

به گفته وی، معصومه کیومرثی متولّد 1323 خورشیدی است و تا کنون دَه‌ها کتاب در قالب داستان از وی منتشر شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1156050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha