ماموریت استاندار برای دانشگاه صنعتی بیرجند/ کارها از جنبه شعاری خارج شود

قناعت با بیان اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند در راستای تامین صنایع معدنی استان اقدام کند، گفت: همچنین این دانشگاه باید در زمینه فراوری محصولات اسراتژیک استان هم ایده و ابداع داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز(18 اسفند) در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند در خط مقدم ارتباط با صنعت قرار دارد، اظهار داشت: خراسان جنوبی ظرفیت های معدنی فراوان و محصولات استراتژیک زیادی دارد که این توانمندی ها ضرورت دانشگاه صنعتی قوی را بیشتر می کند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه باید نیاز جامعه و صنعت را پاسخگو باشد، گفت: کارهای خوبی در گذشته در دانشگاه صنعتی بیرجند صورت گرفته است اما امروز باید کارها از جنبه شعاری خارج و جنبه عملی بگیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند جایگاه خاصی در شرق کشور دارد، افزود: امید است با روی کار آمدن فردی جوان و با انگیزه در راس مدیریتی دانشگاه، شاهد نشاط و پویایی بیشتر دانشگاه صنعتی بیرجند باشیم.

 

قناعت با بیان اینکه در سالهای اخیر کم لطفی های زیادی نسبت به دانشگاه صنعتی بیرجند صورت گرفته است، اظهارداشت: نهال تولید و صنعت استان و شرق کشور باید در دانشگاه صنعتی بیرجند کاشته شود، این دانشگاه از پیشینه علمی قوی و اساتید و کادر مجرب و خوبی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند باید اتفاقات خوبی را در حوزه صنعت در استان رقم بزند، گفت: دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی باید اتفاقات خوبی را در راستای پیشرفت استان رقم بزنند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رقابت درون استانی بین دانشگاههای استان معمول نیست، باید با دانشگاههای بزرگ کشور رقابت کرد، ادامه داد: دانشگاه صنعتی بیرجند باید به شدت تقویت شود.

 

قناعت با بیان اینکه دانشگاه صنعتی باید رویکرد جامعه محور داشته باشد، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی بیرجند نیازهای جامعه را شناسایی و به آنها پاسخ گوید.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند در راستای تامین صنایع معدنی استان اقدام کند، گفت: همچنین این دانشگاه باید در زمینه فراوری محصولات اسراتژیک استان هم ایده و ابداع داشته باشد.

 

در پایان ایران مراسم از زحمات سه ساله «حجت الله هاشمی» تقدیر و «عباسعلی رضاپور» به عنوان سرپرست جدید دانشگاه صنعتی بیرجند معرفی شد. 

 

 

کد خبر 1156080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha