حمایت مسئولان و خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه در البرز ضرورتی انکارناپذیر است

حمایت مسئولان و خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه در البرز ضرورتی انکارناپذیر است، آنچنان که رشد جمعیت و روند مهاجرپذیری به استان البرز گویای این امر است.

خبرگزاری شبستان – البرز: همزمان با سراسر کشور، طرح ملی کتابخانه گردی در شهر کرج و در کتابخانه مرکزی امیرکبیر که از 6 هزار عضو کتابخوان برخوردار است برگزار شد.

 

سرپرست کتابخانه های عمومی استان البرز در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: طرح کتابخانه گردی هر ساله با هدف تقویت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می شود.

 

آشتیانی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی زمینه تعالی جامعه در شاخص های مختلف است بیان کرد: فرهیختگان، اهالی فرهنگ و هنر همچنین فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی مهمترین عناصر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

 

 

استودیو ضبط کتاب گویا ویژه نابینایان آماده بهره برداری است

 

« جعفری» نیز با حضور در این طرح ملی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: کتابخانه امیرکبیر با بهره مندی از بیش از 6 هزار عضو کتابخوان همواره یکی از کتابخانه های برجسته استان البرز محسوب می شود.

 

مدیرکتابخانه امیرکبیر کرج اظهار کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان قرارگاه فرهنگی محور تعالی فرهنگ معرفتی در سطح جامعه هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به تمامی اقشار به منظور جذب در کتابخانه بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد شرایط مناسب برای نابینایان به  منظور بهره مندی از فضای کتابخانه است.

 

 

جعفری عنوان کرد: بیش از 540 عضو نابینا در کتابخانه امیرکبیر عضو هستند که استودیو ضبط کتاب گویا ویژه نابینایان از جمله این اقدامات اجرایی است.

 

طرح کتابخانه گردی فرصتی برای تعالی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

 

معاون فرماندار شهرستان کرج نیز با حضور در این آئین اظهار کرد: طرح کتابخانه گردی فرصتی برای تعالی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

وی ادامه داد: کتابخوانی یکی از محورها و شاخص های اصلی برای رشد جامعه است و در این مسیر آگاهی و فرهیختگی عموم مردم را می تواند به همراه داشته باشد.

 

وی ادامه داد: شهرستان کرج با توجه به جمعیت روبه رشد و مهاجر پذیر همواره نیازمند توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است در عین حال با توجه به شرایط کرونا این مهم تا حدود تنزل پیدا کرد که با اقدامات انجام شده در قالب پیک کتاب و فضای مجازی این مسئله جبران شد.

 

معاون فرماندار شهرستان کرج خاطرنشان کرد: مشارکت اجتماعی و توجه خیران کتابخانه ساز به رشد فرهنگ مطالعه از جمله مسائل مهم و اساسی است که می تواند زمینه تعالی این فرهنگ در جامعه امروز تلقی شود.

 

 

حمایت مسئولان از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضروری است

 

« مهرابی» نیز با حضور در این آیین با اشاره به اهمیت جایگاه کتابخانه امیرکبیر به عنوان یکی از قدیمی ترین کتابخانه های استان البرز گفت: فراهم آوردن شرایط مطلوب برای جامعه نابینایان در کتابخانه امیرکبیر گام مهم و اساسی است.

 

مدیر حوزه هنری استان البرز اظهار کرد: این کتابخانه مرکزی همواره شاهد برپایی ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و همایش های شعر و داستان خوانی است که هر یک از این موارد با حضور نوجوانان و جوانان همراه است.

 

گفتنی است، حمایت مسئولان و خیران برای ساخت و تجهیز کتابخانه در البرز ضرورتی انکارناپذیر است، آنچنان که رشد جمعیت و روند مهاجرپذیری به استان البرز گویای این امر است. 

 

کتابخانه امیرکبیر ساختمانی قدیمی است و بخشی از هویت فرهنگی مردم شهر کرج، با وجود این ضروری است با سرمایه گذاری لازم این کتابخانه مرکزی احیاء و مورد حمایت لازم قرار گیرد. 

 

 

کد خبر 1156117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha