انتخاب ۳ فیلم از فیلمساز خوزستانی در بخش مسابقه جشنواره فیلم آرژانتین

سه فیلم از ساخته های مرتضی سبزقبا برای حضور در بخش مسابقه‌ چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «BUEIFF CHANNEL» آرژانتین انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، فیلم‌های «یک اتفاق کوچک»، «داشتن» و «بهمن» از ساخته‌های سید مرتضی سبزقبا برای حضور در بخش مسابقه‌ چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «BUEIFF CHANNEL» آرژانتین انتخاب شدند. 

 

این جشنواره هر 2 ماه یک‌بار به صورت آنلاین برگزار می‌شود و هر ماه 52 فیلم از کشورهای مختلف جهان در پلت‌فرم این جشنواره به مدت یک هفته به نمایش درمی‌آیند و به رقابت می‌پردازند. 

 

پنج فیلم برتر از نگاه تماشاگران و پنج فیلم برتر به رأی هیئت داوران جشنواره انتخاب خواهند شد و در۶نهایت برگزیده‌های هر دوره برای بهترین فیلم سال با هم رقابت خواهند کرد؛ این جشنواره شریک جشنواره‌ بین‌المللی فیلم بوئنوس‌آیرس آرژانتین است. 

 

هر سه فیلم حاضر در این جشنواره، پیش از این در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی بسیاری به نمایش درآمده‌اند و جوایز مختلفی دریافت کرده‌اند. برخی از جوایز این فیلم‌ها به این شرح‌اند:

 

جایزه‌ اول بهترین فیلم جشنواره‌ بین‌المللی «Job Film Days» ایتالیا، جایزه‌ بهترین فیلم جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Avalonia» آمریکا، جایزه‌ بهترین فیلم دانشجویی جشنواره‌ بین‌المللی فیلم«Ahmedabad» هندوستان، جایزه‌ بهترین فیلم جشنواره‌ ‌بین‌المللی فیلم «FFTG Awards» آمریکا، جایزه‌ی برنزی بهترین فیلم سوم و بهترین بازیگر دهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Albavabeh» الجزایر، جایزه‌ ویژه‌ «Serenade»، دیپلم افتخار و تندیس بهترین فیلم دومین جشنواره‌ ‌بین‌المللی فیلم «Diogenes» گرجستان.

 

لازم به ذکر است، اختتامیه‌ چهارمین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی، 15 سپتامبر 2022 میلادی مطابق با 24 شهریور‌ماه 1401 هجری‌خورشیدی در شهر بوئنوس‌آیرس آرژانتین برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1156125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha