توجه به مسائل اجتماعی،جامعه سازی و تمدن سازی ناشی از جامعیت اسلام است

آیت الله رئیسی در پیامی به کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» تصریح کرد: توجه به مسائل اجتماعی،جامعه سازی و تمدن سازی ناشی از جامعیت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله رئیسی به  کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» که امروز (پنجشنبه19 اسفند) با پیام تصویری رهبر معظم انقلاب در قم در حال برگزاری است پیامی را صادر کرد.

 

در این پیام که لحظاتی قبل توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر جزایری معاون آموزش جامعه المصزفی العالمیه  قرائت شد آمده است: توجه به مسائل اجتماعی،جامعه سازی و تمدن سازی ناشی از جامعیت اسلام است.

 

وی ادامه داده است:قرآن قیام مردم به عدالت را مهم ترین هدف رسالت انبیا و نزول کتب آسمانی و احکام الهی برشمرده است.

 

ربیس جمهور تصریح کرده است: ملت های زیادی برای رهایی از ظلم و سلطه گری ها تلاش کرده اند اما تاریخ کارنامه ای چندان موفق از این تلاش ها ارائه نمی کند و معدود انقلاب های به ظاهر موفق نیز به جز تغییر حکومت ها، آرمان های خود را در پای منافع قدرت های سلطه گر و دست نشانده های آنها ذبح شده دیدند.

 

وی در ادامه آورده است: اما انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران بیش از 40 سال پرافتخار  بدون خیانت به اهداف و آرمان های خود سپری کرده است و تحت ولایت فقیه جامع الشرایط و هدایت رهبری فرزانه و دانشمند آماده ورود به اصلاح ساختارهای درونی، جامعه پردازی و تمدن سازی می شود.

 

سلام و صلوات خداوند بر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(قدس سره‌الشریف) و شهدا و جانبازان و مجاهدان صادقی که زمینه‌ساز انقلابی عظیم شدند و عرصه‌های قیام و مجاهدت و کمال انسانی را در عرصه‌های مختلف زندگی در برابر چشم جهانیان به تصویر کشیده، الگوی تمام‌عیار استقلال‌خواهی و مواجهه با استکبار و سلطه‌گری را نمایان نمودند.

 


و درود بر رهبر عزیز انقلاب، که با تدبیر، این راه را باصلابت ادامه داده، زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی در مرحله دوم انقلاب گردیدند و اهداف و مؤلفه‌های اساسی انقلاب را با صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تبیین کرده، چشم‌انداز آینده انقلاب را روشن نمودند.

 


بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند راهبردی و چشم‌انداز نسل‌های آینده ایران و الهام‌بخش ملت‌های مسلمان است؛ بیانیه‌ای که برآمده از مبانی اسلام ناب محمدی(صلی‌الله علیه و آله) و غایت و تصویر آن، رسیدن به تمدن نوین اسلامی جهت اتصال به انقلاب جهانی حضرت بقیةالله‌الاعظم(ارواحنا فداه) است و نگارنده روشن‌فکر و فرهیخته آن، طی طریق انقلاب اسلامی را بر مبنای عقلانیت، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی ترسیم نموده است.

 

محورها و موضوعات این بیانیه، بر مبنای شناخت ظرفیت‌های انسانی و مادی و براساس تجربیات گام اول انقلاب مردم مسلمان ایران در محیط ملی، منطقه‌ای و جهانی و با الهام از آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) سامان یافته است؛ از این رو، ضروری است که پژوهشگران عرصه‌ قرآن و حدیث همت کرده، مبانی و مستندات ابعاد مختلف این بیانیه را بر مبنای آیات و روایات استخراج نمایند تا چراغ راه آیندگان در عرصه‌های پیش روی انقلاب اسلامی باشد و زمینه‌ساز عملیاتی شدن این بیانیه گردد.

 

اینک که مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی، با همکاری چهل مرکز علمی به این امر بزرگ همت کرده‌اند و بیش از هزار نفر اهل قلم از حوزه و دانشگاه در لبیک به رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) آن را تبیین کرده، از این طریق، جریان‌سازی علمی نموده‌اند، ضمن تشکر از این جمع فرهیخته و به ویژه تقدیر از خدمتگزاران نهاد پربرکت جامعةالمصطفی‌العالمیه، به همه مدیران و مراکز علمی توصیه می‌کنم از تولیدات مفید این کنگره برای تبیین و عملیاتی نمودن بیانیه استفاده نمایند.
از خداوند متعالی انسجام و نصرت مؤمنین در سراسر جهان و توفیقات روزافزون برای همه پژوهشگران و دست‌اندرکاران این کنگره را خواستارم.

کد خبر 1156181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha