استفاده از ظرفیت مساجد در توسعه فرهنگی/ فرهنگ غنی خوزستان باید در سطح بین‌المللی معرفی شود

خلیلیان مساجد را یکی از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مهم در زمینه توسعه فرهنگی و فرهنگ غنی اسلامی دانست و گفت: ضرورت دارد مساجد را محور کار، ارتباط با مردم و اقدامات فرهنگی قرار دهیم و از این ظرفیت بزرگ غافل نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (پنجشنبه ۱۹ اسفند) در آیین تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تاکید بر توسعه حرکت‌های تحول آفرین در همه ابعاد فرهنگی و هنری استان اظهار کرد: فرهنگ زیربنای حرکت و توسعه هر جامعه ‌ای است.

 

استاندار خوزستان افزود: ابعاد مختلف توسعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... بهم پیوسته هستند و با هم ارتباط دارند از این رو لازم است توسعه همه‌جانبه و متعادل را در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگ دنبال کنیم.

 

وی سیاست‌های متناسب با دولت انقلابی و مردمی در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر را مهم خواند و اضافه کرد: در استان خوزستان باید بتوانیم حرکت‌های تحول آفرین در  همه ابعاد فرهنگی و هنری مرتبط با سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجمسمی، شعر و ادب، رسانه و ... داشته باشیم.

 

خلیلیان با اشاره به مشکلات زیرساختی در استان بیان کرد: در زمینه رفع مشکلات زیرساختی که بخشی از آن ریشه در انفعال هشت سال گذشته دارد در تلاش هستیم تا وضعیت استان را تغییر دهیم و در این زمینه نیز اقدامات مهمی در دست انجام است اما این مساله نباید موجب شود که فرهنگ و هنر غنی استان مورد غفلت قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه خوزستان از منظر تنوع قومی و فرهنگی، استانی غنی به شمار می‌رود که باید از این ظرفیت به بهترین شکل بهره گرفت تصریح کرد: اهالی فرهنگ، رسانه، متولیان و تمامی افراد مرتبط با این حوزه‌ها باید دست به دست هم دهند و استان را در این زمینه به اوج خود برسانند.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: وقتی نام خوزستان‌ به میان می‌آید نباید کسی احساس دلسوزی کند چراکه خوزستان استانی بزرگی و برخوردار از ظرفیت‌های عظیم است و اقدامات بزرگی در این استان صورت گرفته لذا خوزستان با داشتن فرهنگ غنی می‌تواند در سطح بین المللی مطرح و معرفی شود و مورد حمایت قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: امروز همه کسانی که در خوزستان هستند و در همه ابعاد فعالیت می‌کنند و همه کسانی که تریبون در اختیار دارند باید ضمن کمک به رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را  انعکاس دهند تا جایگاه استان در سطح کشور به خوبی نشان داده شود و مسیر حرکت استان به سمت توسعه سرعت گیرد.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه مساله فرهنگ دارای پیچیدگی‌های خاصی است ابراز کرد: در بعد سیاست‌گذاری فرهنگی باید تجددنظر صورت گیرد و سیاست‌هایی متناسب در این حوزه‌ها در پیش بگیریم.

 

وی با بیان اینکه کشور ما زیرساخت‌های مستحکمی در زمینه فرهنگ غنی اسلامی دارد و مساجد یکی از این زیرساخت‌ها هستند اذعان کرد: ضرورت دارد مساجد را  محور کار، ارتباط با مردم و اقدامات فرهنگی قرار دهیم لذا نباید از این ظرفیت بزرگ غافل شویم بلکه باید به بهترین شکل از این نهاد تاثیرگذار در توسعه فرهنگی بهره‌مند شویم.

 

استاندار خوزستان استفاده از ابزارهای نوین و فرانو یا پست مدرن را از اتفاقات مهم در عصر حاضر دانست و یاد آور شد: فضای مجازی به گونه‌ای در حال توسعه است که اگر با آن تطبیق پیدا نکنیم از قافله عقب خواهیم؛ با توجه به این که جوانان با این فضا آشنا هستند پس باید از همه ابزارها در جهت پیشبرد اهداف بهره‌گیری شود.

 

کد خبر 1156319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha