تمام بیمارستانها در ایام نوروز ۱۴۰۱ به حالت آماده ‌باش هستند

بدیعی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا روند کاهشی داشته و هم‌اکنون ۲۱ درصد ظرفیت تخت‌های کرونا اشغال است، گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۱ تمامی بیمارستان‌ها دانشگاهی و غیردانشگاهی به حالت آماده‌باش در می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شاپور بدیعی» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حوزه درمان تمامی درمانگاه‌های سطح ۱ و ۲، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های شهری و جاده‌ای به همراه امداد هوایی در ایام نوروز ۱۴۰۱ فعال هستند تا خدای نکرده در صورت بروز هرگونه مشکل اقدام به‌موقع صورت پذیرد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: استقرار نیروهای اورژانس ۱۱۵ در ماموریت ویژه سال تحویل در حرم مطهر رضوی در آغاز سال ۱۴۰۱ را با همکاری آستان قدس رضوی خواهیم داشت و معتقدیم که با توجه به شرایط ویژه کرونا، تروما هم نباید فراموش شود و تمامی بیمارستان‌ها از پنجشنبه ۲۶ اسفند ماه امسال تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ به حالت آماده‌باش در می‌آیند؛ در این ایام تمامی بیمارستان‌ها دانشگاهی و غیردانشگاهی به حالت آماده‌باش در می‌آیند و بازدیدها از اورژاس‌ها، بخش‌های بستری، icuها و اتاق‌های عمل صورت گرفته تا نواقص موجود به سرعت برطرف شود.

 

وی با ذکر این ‌نکته که کارشناسان حوزه معاونت درمان این دانشگاه نظارت کامل را بر درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها دارند، تاکید کرد: اگر خدای نکرده کوچکترین مشکلی مشاهده شود بلافاصله اقدام لازم صورت ‌می‌پذیرد، گرچه خوشبختانه به برکت امام رضا(ع) همه ساله ایام نوروز را با موفقیت سپری کرده‌ایم.

 

بدیعی بیان کرد: تعداد بستری‌های کرونا روند کاهشی داشته و هم ‌اکنون ۲۱ درصد ظرفیت تخت‌های کرونا اشغال است و میزان تخت‌های اشغال غیرکرونایی هم ۳۶ درصد بوده و مجموع تخت‌ها هم ۵۷ درصد بوده و با این شرایط می‌توانیم برنامه‌ریزی بسیارخوبی در حوزه درمان جهت کنترل وضعیت در ایام نوروز ۱۴۰۱ داشته باشیم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: تعداد تخت‌ های مراقبت ویژه اطفال در روزهای اخیر افزایش یافته و برای نوروز ۱۴۰۱ تعداد ۲۶ تخت در این حوزه در بیمارستان اکبر افزوده شده و ۱۲ تخت دیگر هم تا روزهای آینده در بیمارستان دکتر شیخ اضافه شود و در این خصوص باید بگوییم که برای هر تخت ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای گروه‌های خاص داریم، خاطرنشان کرد: برای مادران باردار هم تخت‌های عادی و هم تخت‌های ویژه داریم و در کنار آن برنامه‌ریزی خوبی نیز برای دیالیزی‌ها داریم تا خدمات موردنیازشان را در نزدیکترین محل دریافت کنند، ضمن اینکه مرکز دیالیز ویژه کرونایی‌ها هم فعال است تا از غیرکرونایی تفکیک شده باشند.

کد خبر 1156360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha