امروز یادواره شهدا نمونه ای از جهاد تبیین است 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: هر کجا با الگوگیری از سیره این سرداران و شهیدان والا مقام حرکت کردیم پیروز شدیم و هر کجا غافل شدیم متوقف شدیم و امروز نمونه ای از جهاد تبیین همین یادواره ها و نشست ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۹ اسفندماه به مناسبت سی و هشتمین سالروز شهادت شهید دهقان پور یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر با حضور مردم، مسئولین و همرزمان آن شهید والامقام در گلزار شهدای شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

حجت الاسلام «حمید بامری» در این یادواره، ضمن تکریم جایگاه شهید و ایثارگران، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: امروز انگیزه عده ای کمرنگ کردن یاد و خاطره شهدا در جامعه است و ما نباید بگذاریم این یاد و خاطره کهنه و کمرنگ شود.

وی به آثار و برکات فراوان یاد کردن از شهیدان، اشاره کرد و افزود: زنده نگه داشتن یاد شهیدان، یعنی زنده نگه داشتن و تمسک حق، برائت از باطل، توجه به خدا و زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی و نورانی شدن، کنار گذاشتن رذائل و کسب فضائل و ایجاد تقوی، معنویت، گذشت و وفا است.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: انگیزه هایی که نمی خواهند فرهنگ شهادت گسترش پیدا کند زیرا نمی‌خواهند آثار و برکات آن نصیب جامعه شود.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به معیارها و ملاک های حماسه آفرین شهدای سنگرساز بی سنگر، تصریح کرد: مهندسی جهادگران خصوصا سنگر سازان بی سنگر در جنگ، همه جهانیان را متحیر ساخت.

وی تاکید کرد: هر کجا با الگوگیری از سیره این سرداران و شهیدان والا مقام حرکت کردیم پیروز شدیم و هر کجا غافل شدیم متوقف شدیم و امروز نمونه ای از جهاد تبیین همین یادواره ها و نشست ها است.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: اوج خدا باوری، خدامحوری و اعتماد به خداوند، در سیره شهدا متجلی بود و این طور عظمت ها خلق کردند و دشمنان را به زانو در آوردند.

 امام جمعه عنبرآباد د  خاتمه ضمن تشکر از برگزار کنندگان یادواره شهدای سنگرساز بی سنگر، عنوان کرد: این گونه مجالس معنوی به انسان رشد می دهد و به کمال می رساند و جا دارد بیشتر و بهتر تقویت شود.

کد خبر 1156370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha