رویداد فهما رقابت مومنانه بین کانون های مساجد است/ تمرکززدایی در توزیع منابع

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به سه مرحله رویداد فهما گفت: این‌ اتفاق رقابت مومناته در بین کانون های مساجد و بستری برای شناسایب و رشد ظرفیت های این‌مراکز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی« در  همایش تجلیل از مدیران مسئول برتر رقابت فهما ۱۴۰۰ استان‌اصفهان اظهارداشت: با ایجاد زیست بوم کانون های فرهنگی و هنری مساجد که ایده آن از سوی کانون های مساجد شهرستان های اصفهان بود فرصت های زیادی از جمله ایجاد شبکه به هم‌پیوسته کانون های فرهنگی و‌هنری را ایجاد کرد.

 

رئیس ستاد هماهگی فهما افزود: درگذشته چنین شبکه و ارتباط شفافی در در این ‌مراکز وجود نداشت ولی در حال حاضر تنها مجموعه  به هم‌پیوسته و دارای ارتباط در بین ‌مراکز فرهنگی و هنری کشور مربوط به کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

وی ادامه داد: این ‌موضوع سبب شفافیت در عملکرد کانون ها شده و رتبه برتر شفافیت را سال گذشته در بین ‌نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد رسید.

 

حجت الاسلام ارزانی استفاده ۷۰ هزار نفر از دوره های آموزشی مجازی را در سال جاری یک ‌کارکرد با اهمیت سامانه کانون های مساجد بر شمرد و اذعان داشت: در دوران‌ کرونا که بسیاری از فعالیت های حضوری تعطیل شد بر بستر سامانه کانون های مساجد مسابقات دوره های آموزشی و خدمات فرهنگی عرضه می شد.

 

وی ادامه داد: تعاملات خوبی در بین ‌کانون های مساجد با شبکه سازی صورت‌گرفته که در گذشته کمتر شاهد همکاری مشترک بین مساجد و تشکل های مردمی بوده ایم اما امروز هم افزایی و هم پوشانی خوبی در این خصوص وجود دارد.

 

*تمرکززدایی در توزیع منابع مالی کانون های مساجد

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رویکرد عدالت‌محوری در توسعه فرهنگی و هنری گفت: ۷۰ درصد از بودجه کانون مساجد در استان ها توزیع و تنها ۳۰ درصد آن در تهران‌است.

وی اضافه کرد: تمرکز زدایی و با نگاه به نقاط مختلف کشور در ستاد کانون های فرهنگی و هنری رقم خورده است

 

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به احیا کارکرد مساجد در سال های اخیر و جلب اعتماد مسئولان دستگاه های مختلف برای حمایت از این مراکز خاطرنشان کرد: مسجد محوری در کشور دوباره احیا شده

و همین موضوع سبب جلب اعتبارات و حمایت های دستگاه های مختلف خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل ایجاد مراکز فرهنگی مثل فرهنگسراها و موسسات آموزشی در موازات و مجاورت مسجد از کارکرد این مراکز کاسته است، خاطرنشان کرد: ماموریت زیادی بر عهده مساجد بوده و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

کد خبر 1156413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha