لزوم توجه معرفتی نسبت به امام زمان (عج)/ حل مشکلات کشور نیازمند صبر و بصیرت انقلابی است

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: کلید حل مشکلات کشور در توجه به ظرفیت‌های داخل است و امروز مسئولان سه قوه تلاش می کنند البته حل مشکلات کشور نیازمند صبر و بصیرت انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مهدی رحیم آبادی» امروز (۲۰ اسفند) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: همه بشریت برای پاسخ دادن به نیازهای مختلف خود تلاش ها و برنامه هایی دارند که اکثر آن ها بی پاسخ مانده است و زندگی ها ضعیف و متزلزل و همراه با نگرانی نتیجه عمل به چیزی است که از ذهن بشر خطور می کند اما خداوندی که این عالم را خلق کرده تشکیل حکومت اسلامی توسط ولی اعظم الهی در هر عصری را به عنوان بالاترین و منحصرترین نسخه فرموده اما در این خصوص قوی عمل نکردیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه رهبر الهی و مردم ارکان حکومت اسلامی هستند، افزود: در آستانه نیمه شعبان و گام دوم انقلاب و بهار طبیعت همه محتاج آن اوج قله کمالات یعنی ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم که برای رسیدن به آن حکومت بزرگ دینی باید لوازم آن را فراهم کنیم که مهمترین مسئله در تشکیل حکومت امام زمان(عج) و ایجاد برکات در عالم شناخت آن ولی خداست.

 

وی با تأکید بر اینکه شناخت امام هر زمانی جزو اوجب واجباتی است که مردم باید به آن توجه داشته باشند، افزود: در روایات آمده است که هرکس امام زمان خود را نشناسد و از دنیا برود، در زندگی جاهلی و به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی ادامه داد: امروز ما میراث دار یک فراق بزرگ هستیم و در آستانه نیمه شعبان بزرگترین توصیه به تقوا، توصیه توجه به وجود مقدس کسی است که اگر نورش در وجود ما تلؤلؤ بیشتری کند تمام دریچه ها و بند بند وجود ما را مزین می کند به نور تقوا، بصیرت، اقدام و عاطفه و محبت.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: از امام صادق علیه السلام نقل شده است که آن حضرت فرمود: «مَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ الاَْئِمَّةِ وَجَحَدَ الْمَهْدِیَّ کانَ کَمَنْ اَقَرَّ بِجَمِیعِ الاَْنْبِیاءِ وَجَحَدَ مُحَمَّدا نُبُوَّتَهُ؛ کسی که به همه امامان اقرار کند و مهدی را انکار کند، مانند کسی است که به همه پیامبران اقرار کند و نبوت محمد(ص) را انکار کند.»

 

وی با اشاره بر اینکه انکار بر دو نوع اعتقادی و عمل است، تصریح کرد: در سوره حمد از خداوند می خواهیم صراط مستقیم را به ما نشان دهد که بارزترين و روشن‌ترين مصاديق صراط مستقيم حضرت علی(ع) و فرزندان معصوم او از نسل فاطمه(س) است.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تأکید بر اینکه امروز صراط مستقیم یعنی معرفت به امام زمان(عج)، گفت: امروز همه ما باید در زندگی شخصی و اجتماعی خود «سدّوا الأبواب إلاّ باب» را رقم بزنیم که در زندگی تنها به امام زمان(عج) توجه کنیم که در دعای ندبه هم نسبت به امام زمان(عج) می خوانیم«این بابُ الله الذی منه یؤتی؟»؛ کجاست آن باب اللهی که از طریق او می توان به خدا رسید.

 

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان و جمعه ها به یاد امام زمان(عج) بودن یک خسران بزرگ است چون آن بزرگواران مانند اجداد بزرگوارشان نیستند که در یک روز متولد و در روز یک شهید شده باشند، تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) صاحب عصر و الزمان هستند و وجود مقدس حضرت باید تمام زندگی ما را فرا بگیرد.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: برای ایجاد حکومت جهانی حضرت باید طرحی نو دراندازیم که امروز به برکت انقلاب اسلامی این شرایط فراهم شده و امام راحل و رهبر معظم انقلاب این مسیر را آغاز کردند که در گام دوم انقلاب باید برای طلوع خورشید ولایت عظما (ارواحنا فدا) آماده شویم.

 

وی ادامه داد: در روایت آمده كسی كه منتظر اين ظهور امام زمان باشد، ثواب كسی را دارد كه روزها را روزه داشته و شبها به عبادت الهی بر پای ايستاده باشد.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه بزرگترین خطر و دشمن برای مومنان جریان کفر، شرک و نفاق است، افزود: از همه اینها خطرناکتر جریان نفاق است و نفاق انتحاری و نفاق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داریم که نفاق انتحاری خطرناک نیست و شهیدپرور است اما نفاق سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار خطرناکتر است که باید نسبت به این جریان هوشیار باشیم.

 

وی عنوان کرد: دشمنان با هدفگذاری به دنبال این هستند که با ابزار مختلف و اقدامات شیطانی، دل مردم نسبت به ارکان و کارآمدی نظام اسلامی خالی شود اما باید هوشیار باشیم تا ضرباتی که از جریان نفاق بعد از انقلاب خورده‌ایم، دوباره تکرار نشود زیرا ضربات آنان حمله مستقیم نیست بلکه نفوذ با کلام و سخن است.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: جریان نفاق باعث شد که بسیاری از محرومان عالم از فیض گفتمان و پیاده‌سازی مبانی انقلاب ما محروم بمانند و همین جریان غرب‌زده، شورای عالی فضای مجازی را سال‌ها تعطیل کردند که از این موضوع آسیب‌های زیادی دیدیم.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی به پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این اقدام گام بلندی در فضایی شدن ایران به عنوان اولین کشور اسلامی است.

 

وی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای و اینکه گفته می شود به آخر رسیده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند کلید حل مشکلات کشور در توجه به ظرفیت‌های داخل است و امروز مسئولان سه قوه این کلید را پیدا کردند و تلاش می کنند البته حل مشکلات کشور نیازمند صبر و بصیرت انقلابی است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: دشمنان با سوء‌استفاده از جریانات مرموز داخلی و رسانه‌ای به مردم ما این گونه القا می‌کنند که شما نمی‌توانید مشکلات خودتان را حل کنید البته باید صبر کنیم که ابتدا چاله‌ها و سیاه‌چاله‌هایی که توسط جریان نفاق و نفوذ در کشور ایجاد شده، پر شود.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی تأکید کرد: مسئولان و مردم ما در جریان برجام تحت تاثیر حرکت‌های رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند و از خطوط قرمز کشور که رفع عملی تحریم‌ها است، کوتاه نمی‌آیند.

 

وی با اشاره به اینکه بحران اوکراین به عنوان یک پدیده جدید و نمایشگاه زیبا از حیث بصیرت‌افزایی است، اظهار داشت: دوگانگی غربی‌ها را در جریان این جنگ دیدیم که به‌صورت منافقانه با رسانه‌های خود مردم دنیا را گول زدند و امروز واژه وامظلوما سر می‌دهند.

 

به گفته وی هیچ کسی از آدم‌کشی خوشحال نیست اما غربی‌ها در این هشت سال که مردم یمن زیر چکمه‌های نحس آل‌سعود و متحدانش له می‌شدند، کجا بودید؟ البته خود غربی‌ها پشت صحنه این له شدن هستند.

 

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دولتمردان دنیا باید از بحران اوکراین درس بگیرند زیرا قرار بود در این جنگ آمریکا و جریان غرب پشت اوکراین باشند اما امروز همه آنان کنار کشیده‌اند، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر هوشیاری‌ها در این سال‌ها نبود، عده‌ای از مسئولان غرب‌زده ما هم می‌خواستند ملت ایران را درگیر همین مسئله کنند که مشکلات ما تنها با تعامل با کدخدای جهان حل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی افزود: امروز موضع قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که از اصل حق حاکمیت کشورها دفاع می‌کند و از هیچ جنگی هم استقبال نمی‌کند.

 

وی در پایان با اشاره به ۲۲ اسفند که روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، گفت: شهدا درس‌های نماز جمعه را خوب با جان و دل شناختند و پاس کردند، شهدا زنده‌اند و به گفته مقام معظم رهبری هدایتگری ارواح شهدا بعد از شهادت بسیار بالاست و در همه وصیت‌نامه‌های شهدا تاکید شده که ولی زمان را بشناسیم و همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به سعادت برسیم.

 

کد خبر 1156449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha