حمایت از صندوق های سرمایه گذاری خصوصی، راهکار احیای واحدهای صنعتی

سلاح ورزی با اشاره به اینکه حمایت از صندوق های سرمایه گذاری خصوصی، راهکار احیای واحدهای صنعتی است، گفت: دولت مداخله دستوری در نظم طبیعی بازار نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران شب گذشته (پنجشنبه 19 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: شاید یکی از ابزار مداخله غیر مستقیم، حمایت از صندوق های سرمایه گذاری خصوصی و تخصصی است که می تواند از طریق طی کردن روند احیای مستقیم یا فرآیند ادغام، زمینه احیای واحدهای صنعتی را فراهم کنند.

 

 وی درباره مهم‌ترین دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی افزود: تسهیلات و تأمین مالی نمی تواند این مشکلات را برطرف کند. معتقدم تفکر دولت برای اتخاذ تدابیری که منجر به احیای صنعت شود خیلی خوب است ولی نکته اساسی این است که اول باید با دید کلان به احیای صنعت نگاه کنیم و بعد به فکر احیای واحدها باشیم.

 

نایب رئیس اتاق ایران با بیان اینکه همیشه در بخش خصوصی یک درخواست های ثابت داشتیم که باید تدابیری اتخاذ شود تا منجر به افزایش سهم بهره وری بخش خصوصی در رشد اقتصادی شود، گفت: آنچه که به احیای صنعت کمک می کند برقراری حاکمیت قانون، محترم شمردن حقوق مالکیت خصوصی، موضوعات مرتبط با حذف مقررات دست و پاگیر و بهبود فضای کسب و کار است همچنین دولت مداخله دستوری در نظم طبیعی بازار نداشته باشد.

 

سلاح وزی گفت: اگر دولت برنامه ای برای مداخله مستقیم در احیای واحدها دارد بهترین محل برای ورود جایی است که توقف فعالیت واحد صنعتی به دلیل اعمال تضامین ثبتی و موضوعات مرتبط با بدهی های ناشی از حقوق عمومی اتفاق افتاده است.

 

کد خبر 1156456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha