ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضرورت زندگی فردی و اجتماعی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، بر ضرورت نهادینه سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: ترویج این مهم ضرورت زندگی فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، امروز(20 اسفند) در خطبه های نماز جمعه این هفته به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدار رهبری بر جهاد تبیین، قوی شدن ملت و دولت، مستقل بودن قوه مجریه و مقننه تاکیداتی داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امید می رود با این فرموده رهبر معظم انقلاب، مسیر برای همه روشن شده باشد و بیانات رهبری سرلوحه کار همگان قرار گیرد.

 

شخص منتظر باید جامعه را به مهدویت نزدیک کند

 

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، عنوان کرد: میلاد امام عصر (عج) عید بزرگ همه شیعیان جهان است و اعتقاد به منجی بشریت به ما می آموزد که نظم ظالمانه حاکم بر جهان ابدی نیست و برچیده خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: امروز شاهد نظم ظلم و ستم، گرفتاری، فقر و بیماری در جهان هستیم که این ابدی نیست و از بین خواهد رفت.

 

وی با بیان اینکه شخص منتظر باید جامعه را به مهدویت نزدیک کند، گفت: ویژگی های یک جامعه مهدوی حاکم بودن ایمان به خدا، پیروی از دستورات فرستادگان الهی، قسط و عدل، برابری و اخوت، عزت و شرف در جامعه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در بیان دیگر ویژگی های یک جامعه مهدوی، ادامه داد: جامعه مهدوی از همه امکانات علمی و فناورانه در جهت رفاه و آسایش عموم مردم استفاده می کند و استرس و اضطراب در آن جای خود را به نشاط و سرور خواهد داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا تأکید کرد و گفت: این مهم ضرورت زندگی فردی و اجتماعی امروز است.

 

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر اینکه باید فرهنگ شهادت را سرلوحه خود قرار دهیم، گفت: فرهنگ شهادت به معنای سرمایه‌گذاری جان برای حفظ آرمان و ارزش‌های دینی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت اگر به خوبی در سطح جامعه ترویج شود فرهنگ منفعت طلبانه از بین خواهد رفت.

 

کد خبر 1156535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha